Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 24.2.2006
Místo: Lipka

Volarský motorový vůz 810.523 zastavil 24.2.2006 v šumavské dopravně Lipka, pod strání lemovanou sněhovými převisy. Na ní, přímo nad místem kde motoráček zastavil, se od 17. září 1937, kdy zde byl vybetonován, nachází řopík H-41/17/B1-80, jedna z více jak desetitisíce pevnůstek našeho předválečného pohraničního opevnění, budovaného i zde, na Šumavě.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 23.03.2006
Místo: Úvaly

 Dodávky osmnácti sériových lokomotiv typu Škoda 55E1 pro ČSD probíhaly od 29.9. do 29.11.1975, kdy byly ve Škodě Plzeň převzaty poslední dva stroje inventárních čísel 019 a 020. Ještě následné TBZ absolvovaly oba tyto stroje ve stejných dnech - 11.12.1975 na systému stejnosměrném a 4.1.1976 na systému střídavém, do následného ostrého provozu vyrazily pak už každý sám. Po více jak 30-ti letech od svého zařazení do provozu byla 23.března 2006 u Úval zachycena v čele vlaku EC 279 "Jaroslav Hašek" lokomotiva 350.020-4.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 01.04.2006
Místo: Praha-Bubny

Rok 2023 byl přelomovým v historii železniční stanice Praha- Bubny. Po mnoha letech odkladů došlo k zahájení její radikální modernizace a přestavby, znamenající zánik bubenského nádraží v podobě, jaké jsme ho po celou dobu existence znali. Přitom právě toto nádraží patřilo k významným vlakotvorným stanicím pražského uzlu, stejně tak i zdejší výtopna, kam v době parní trakce zajížděla na zbrojení a provozní ošetření "vysoká kola" ze sousední Masaryčky, rozhodně nepatřila k provozně druhořadým depům. Časy se ovšem mění a s ním se mění i bubenské nádraží. Budovy bývalé výtopny buštěhradské dráhy, viditelné u pravého okraje snímku, byly mezi prvními, co šly v rámci přestavby stanice počátkem roku 2023 k zemi. Na snímku pořízeném v sobotu 1. dubna 2006 se z 13. koleje rozjíždí hydra 854.034-6 s osobním vlakem 2509, z dnes už asi nezjistitelných důvodů mimořádně sestaveného z dvojice přívěsných vozů řady 010.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 07.04.2006
Místo: Jeneč

Kalendář na zdi hlásal datum 7.dubna 2006 a ručičky hodinek líně lezly na tři čtvrtě na jednu, když ve stanici Jeneč proběhlo pravidelné křižování vlaku kladenského osobáku 9828 s rakovnickým spěšňákem z číslo 1893, vedeného vozem 854.032-0.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 14.04.2006
Místo: Sliač-kúpele

Za stanicí Sliač-kúpele byla 14.dubna 2006 zachycena jedna z perel zvolenského depa, lokomotiva 754.054-5, kterak v čele vlaku Ex 141 "Detvan" uhání do cílového Zvolena.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 17.04.2006
Místo: Depo Zvolen

"1948 - zbúrané a novopostavené za 70 dní" hlásá nápis u točny depa ve Zvolenu. U toho drobného reliktu dob, kdy probíhalo poválečné budování zdejšího depa, byly 17.dubna 2006 ve chvíli odpočinku zachyceny stroje 773.010-4, 771.092-4, 770.052-9, 742.286-8, 721.004-0 a 753.237-7.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 19.04.2006
Místo: Nymburk hl.n.

 Jednou z lokomotiv, která v divokých, a na naší železnici také řádně barevných, devadesátých letech dostala pestrý nátěr, byl kocour 742.026-8. Už trošku omšelý a ve svém "bohumínském nátěru" ve středních Čechách nepřehlédnutelný stroj byl na nymburském hlavním nádraží vyfotografován 19. dubna 2006.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 19.04.2006
Místo: Jestřebí

Lokomotiva T478.3001 byla v ČKD Praha vyrobena v roce 1968 s výrobním číslem 7288 a z výroby byla osazena prototypovým dieslem K 12 V 220 DR. Ten v ní ale nevydržel dlouho, neboť ještě během zkoušek do něho byl osazen motor sériového provedení, ovšem seřízený na výkon 1470 kW. Spolu s novým motorem do ní byly zavázány trakční soukolí s upraveným trakčním převodem 74:19, který lokomotivě dovoloval maximální rychlost 120 km/h. Protože další zkoušky prokázaly nadměrné přetěžování trakčně důležitých celků lokomotivy, byla později upravena zpět na původní provedení s maximální rychlostí 100 km/h. K ČSD byl tento brejlovec převzat 28.11.1968 do LD Hradec Králové... Na snímku z 19.4.2006 byl zachycen během posunu se soupravou sypáků na vlečce pískovny v Jestřebí.