Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 15.12.2006
Místo: Červený Kostelec

Pod panoramatem Jestřebích hor vjížděla 15. prosince 2006 jako vlak Os 15407 do stanice Červený Kostelec trutnovská hydra 854.019-7.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 15.01.2007
Místo: Praha-Libeň

Mezistaničním úsekem z Prahy Libně na Masarykovo nádraží, kde se právě rozbíhala první fáze výstavby "Nového spojení", projížděl 15. ledna 2007 soupravový vlak, řízený z řídícího vozu 971.011-2.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 21.01.2007
Místo: Praha-Libeň

Na vlaku Os 9371 byla 21. ledna 2007 krátce po opuštění stanice Praha-Libeň zachycena jednotka 471.005 / 971.005 ještě ve svém původním složení, s původním řídícím vozem. Ten byl zničen 28.6.2010 ve 14:41 hodin, kdy během jízdy vlaku Os 2316 vykolejil v Ústí nad Labem. Nehodu tehdy nepřežil strojvedoucí a zraněno bylo 9 osob. Původní řídící vůz 971.005 byl pro rozsáhlá poškození zrušen a místo něj byl v roce 2011 Vagónkou Škoda v Ostravě Vítkovicích vyroben nový, označený opět jako 971.005.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 12.03.2007
Místo: Mokrovraty

Co může s názvem obce provést jeho nesprávné pochopení ze strany socialistického úředního aparátu, může vyprávět středočeská obec Mokrovraty. I když s "vraty" nemá její název nic společného, přesto byla za komunistického režimu na nějakou dobu úředně přejmenovaná na Mokrá Vrata. Stejně jako obec se jmenovala i blízká železniční zastávka, ke které se 12. března 2007, tedy už v době, kdy se už dávno zase jmenovala Mokrovraty, blížil s osobním vlakem Os 19003 z Dobříše, vršovický "lachtan" 714.025-4.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 13.03.2007
Místo: Praha-Holešovice

Výrobním číslo 6770 ve Škodě Plzeň dostala lokomotiva ES499.0019, vyrobená pro ČSD v roce 1975. Od výrobce byla převzata dne 29.11.1975, společně se sesterskou lokomotivou ES 499.0020. Oba tyto stroje putovaly do RD Bratislava, kde byly po vykonání technicko - bezpečnostních zkoušek nasazeny do provozu. Obě společně je absolvovaly ve dnech 11.12.1975 (pro střídavou napěťovou soustavu) a 4.1.1976 pro napájecí soustavu stejnosměrnou. V té době ale měly povolenou maximální rychlost pouze 120 km/h, rychlost 140 km/h u nich byla povolena až od roku 1988, kdy všechny stroje této řady (kromě v té době už zrušené ES499.0010), vykonaly TBZ pro provoz rychlostí 140 km/h. V případě stroje 350.019 k tomu došlo 24.9.1988. Na snímku z holešovické přeložky, pořízeném nedaleko odbočky Rokytka, se lokomotiva 350.019-6 představuje 13.března 2007 v čele EC 172 "Vindobona", mířícím na přepřah do stanice Praha-Holešovice.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 15.03.2007
Místo: Nelahozeves zámek

V roce 2007 se brněnská esa objevovala až v dalekém Chebu, kam v čele rychlíků zajížděla přes Ústí nad Labem. Při jednom z návratů ze západu Čech, byla 15. března 2007 brněnská lokomotiva 362.166-1 zachycena ve středočeské Nelahozevsi v čele rychlíku číslo 623 "Bečva".

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 21.03.2007
Místo: Vraňany

Dne 19.3.2007 ve 21:29 hodin došlo na železničním přejezdu v kilometru 451,420 železniční tratě Praha - Děčín, v mezistaničním úseku Vraňany - Dolní Beřkovice, ke srážce vlaku R 784 se silničním vozidlem. Rychlost vlaku, vedeného lokomotivou 162.011 byla v okamžiku srážky 136 km/h a tomu také odpovídal rozsah škod, jejichž celková suma se vyšplhala na 27 598 393,- Kč. Vykolejila lokomotiva a první tři vozy rychlíku, došlo k lehkému zranění dvou osob, čtyři sloupy trakčního vedení byly zničeny a značně poškozeno několik desítek metrů železničního svršku. V důsledku toho všeho zde byla doprava úplně zastavena po dobu více než čtyřiadvaceti hodin, během které byly rychlíky zde jinak jezdící vedeny odklonem po lokálce Roudnice nad Labem - Straškov - Vraňany. Snímek pořízený 21. března 2007 zachycuje situaci dva dny po nehodě, kdy provoz po jedné koleji byl už obnoven a místem nehody sníženou rychlostí právě projíždí s nákladním vlakem "uhelka" 122.005-2.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 21.03.2007
Místo: Vraňany

Během odstraňování následků mimořádné události ze dne 19.3.2007, kdy došlo u stanice Vraňany ke střetu vlaku R 784 s osobním automobilem záměrně odstaveným na železničním přejezdu, s nehodovým pomocným vlakem vypomáhala také lokomotiva 742.404-7. O rozsahu mimořádné události a o míře poškození železničních vozidel a železniční infrastruktury svědčí také to, že se píše už datum 21.3.2007, je zhruba 36 hodin po nehodě a sjízdná je zatím pouze jedna traťová kolej, peršing 162.011 , který vlak 784 vezl, je stále ještě mimo železniční trať a kolem místa vykolejení jsou na poli, den před tím stažené vozy, pocházející z vykolejené soupravy vlaku 784.