Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 31.10.2010
Místo: Želenice nad Bílinou

Okolo 539 metrů vysokého vrchu Bořeně projíždí  odpoledne 31. října 2010 "eso" 362.079. Snímek byl pořízen na známém místě před zastávkou Želenice nad Bílinou.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 4.12.2010
Místo: Horky u Tábora

Ještě v době, kdy na "Bechyňce" byly všední záležitostí osobní vlaky složené z žehliček a osobních vozů klasické stavby, byl 4. prosince 2010 pořízen za zastávkou Horky u Tábora snímek vlaku Os 28410 v čele se strojem 113 002-0.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 1.2.2011
Místo: Ostružná

Z lokomotivy 752.036 vznikla v říjnu 1995 v ŽOS, spol.s r.o. Česká Třebová lokomotiva 749.250. Na nové označení byla přečíslována ke dni 9.10.1995, kdy také obsolvovala novou Technicko bezpečnostní zkoušku. Po rekonsrukci byla do provozu nasazena v provozní jednotce Šumperk a náplní její vozby byly také spěšné vlaky a rychlíky na vozebním rameni do Jeseníku, což dokládá snímek pořízený mrazivého 1. února 2011, kdy s vlakem Sp 1702 sjížděla z Ostružné k Branné.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 9.2.2011
Místo: Krahulov

Dlouholetá brněnská "čtyřka" 754 045-3 po desetitisících kilometrech najezděných na dvojkolejce mezi Brnem a Českou Třebovou přešla do vozby rychlíků přes Vysočinu, na trať mezi Brnem a Jihlavou. V době, kdy se její provoz v Brně pomalu dostával do závěrečné fáze, byla zachycena 9. února 2011 před Krahulovem, v čele R 665 "Jakub Krčín".

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 23.2.2011
Místo: Želenice nad Bílinou

Přípřež žehliček na traťovém výkonu nebyla příliš běžnou záležitostí ani v dobách jejich vrcholného nasazení a o to větší zajímavostí je snímek vlaku Mn 86614 pořízený u Želenic nad Bílinou 23. února 2011, zachycující se soupravou sypáků řady Faccs spřež žehliček 111.015 a 110.006.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 23.2.2011
Místo: Želénky

Když byla 26.7.2008 k vyvazovací opravě přistavena lokomotiva 162.057, začala se nenápadně psát zcela nová kapitola v historii nátěrů hnacích vozidel Českých Drah, Zmíněný stroj totiž kromě vyvazovací opravy prošel také "zpomalením" a současně také, jako na první z lokomotiv Českých Drah, na něj byl aplikován nátěr v novém barevném schématu ČD. V něm se poprvé představil 2. prosince 2008 v čele slavnostního vlaku "Nové spojení". Na snímku pořízeném 23. února 2011 na přeložce u obce Želénky, se představuje na jednom z výkonů svého tehdy domovského děčínského depa, na osobním vlaku Os 6810.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 24.3.2011
Místo: Rtyně v Podkrkonoší

Poklid předjarního rána pod Jestřebími horami narušila 24. března 2011 jízda rychlíku 848 Úpa, který trutnovský krasavec 750.346 právě rozjíždí ze Rtyně v Podkrkonoší.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 24.3.2011
Místo: Rtyně v Podkrkonoší zastávka

Někdejší motorový vůz 853.005, původně ovšem vyrobený pod označením M296.1005, byl po modernizaci v Pars nova v Šumperku předán 21.3.2003 do depa v Trutnově, kde je od té doby provozován pod označením 854.005. Přesně 8 let a tři dny poté, 24. března 2011, byl zachycen v čele vlaku Sp1784 při vjezdu do zastávky Rtyně v Podkrkonoší.

Top