Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 18.08.2006
Místo: Nesovice

Ze stanice Nesovice se 18. srpna 2006 s dvojící přípojných vůzů řady 021 rozjížděl motorový vůz 842.036-6.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 18.08.2006
Místo: Praha-Bubny

Historie motorových jednotek řady 814 se zcela nenápadně začala psát 22.7.2004, kdy u dopravny Blanice došlo k čelní srážce dvou osobních vlaků, vedených motorovými vozy 810.095-0 a 810.225-3. Tato vážná nehoda stála životy dva cestující a 35 osob utrpělo zranění. Oba motorové vozy zúčastněné na této nehodě byly odstaveny a druhý z nich, 810.225, se později spolu s přípojným vozem 010.522 stal základem pro prototypovou jednotku řady 814.001-4. Ta byla 3. října 2005 slavnostně představena na 47. Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně a o měsíc později, 16.11.2005, byla předána Českým Drahám a zařazena do zkušebního probozu v PJ Rakovník. Jednou z tratí, kam ji rakovnické depo nasazovalo, byla i trať do Prahy - zde, také 18. srpna 2006 vznikl ve stanici Praha-Bubny její snímek, pořízený během obratu na osobní vlak číslo 2508.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 00.09.2006
Místo: Praha-Hostivař

Ke dni 1.12.1994 byla zamračená 751.218-9 úředně přeznačena na nové označení 749.218-4. V té době se ovšem ještě nacházela v ŽOS Česká Třebová, kde podstupovala rekonstrukci na elektrické vytápění vlakových souprav. Ta byla dokončena 17.2.1995 vykonáním nové technicko - bezpečnostní zkoušky, po kterém se vrátila do svého domovského depa v Praze Vršovicích. Na snímku za září 2006 je zachycena na ještě nekoridorovém nádraží Praha-Hostivař, kde v rámci dispečerského výkonu S13 asistovala během napěťových zkoušek.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 00.09.2006
Místo: Praha-Žvahov

Kolem sklaního útvaru "Hlubočepské plotny", nacházejícího se nedaleko tehdy nefunkční výhybny Praha - Žvahov, projížděla počátkem září 2006 zamračená 751.382-3, vezoucí soupravu prázdných vozů od hlíny, odvážené ze stavby Nového spojení.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 07.09.2006
Místo: Praha-Horní Měcholupy

Před samotným zahájením rekontrukcí lokomotiv řad 751 a 752 na elektrické vytápění vlakových souprav, bylo v roce 1991 rozhodnuto provést dvě prototypové rekonstrukce, pro které byly vybrány stroje 751.039 a 751.051. Jako první byl dokončen jihlavský prototyp, původní 751.039. Na ní byla v první polovině roku 1992 provedena samotná rekonstrukce a po ní vykonala 28. července 1992 v úseku Jihlava - Havlíčkův Brod novou TBZ. Následující den dostala tabulky s novým označením 749.039 a k 2. srpnu 1992 byla přečíslována i administrativně a následně byla nasazena do provozu. Postupem let se dostala do Prahy, kde byla vršovickým depem nasazována na nejrůznější výkony - od osobních vlaků na posázavském Pacifiku, přes nákladní dispečerku S13, až po různé mimořádné výkony. Jedním z nich byla i napěťová výluka mezi Hostivaří a Uhříněvsí 7.9.2006, na níž byla zamračená 749.039-4 zachycena u Horních Měcholup na přípřeži elektrické jednotky 451.095+096 na vlaku Os 9127.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 07.09.2006
Místo: Praha-Žvahov

V DKV České Budějovice byl na přelomu let 1994 a 1995 bylo dosazen topný alternátor pro elektrické vytápění vlakových souprav na někdejší lokomotivu 751.146. Ta byla ještě v průběhu rekonstrukce k 1.12.1994 přeznačena na 749.146-7 a po absolvování TBZ, která proběhla 17. února 1995, nasazena do provozu v depu v Praze Vršovicích. Na snímku pořízeném 7.září 2006 stoupá zmíněná zamračená ze Smíchova k výhybně Praha-Žvahov v čele vlaku Vn 1.nsl 55433, zavedeného pro odvoz hlíny, vyrubané při ražbě železničního tunelu pod vrchem Vítkovem.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 07.09.2006
Místo: Praha-Uhříněves

Snímek pořízený 7. září 2006 během napětových výluk ve stanici Praha Hostivař zachytil okamžik, kdy zamračená 749.081 nastupuje na přípřež elektrické jednotce řady 451, kterou dopraví do sousední stanice Praha Uhříněves. Celému procesu přihlíží další z vršovických zamračených, 749.102.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 07.09.2006
Místo: Praha-Hostivař

Ještě v roce 2006 v příměstské dopravě na trati mezi Prahou a Benešovem vládly letité jednotky řad 451 a 452. Dokládá to i snímek pořízený 7. září 2006, když ve stanici Praha Hostivař zastavil osobní vlak do Benešova, vedený vozem 452.013. Ten byl v té době v provozu už 33 let a pět měsíců, neboť svoji TBZ absolvoval 12.4.1973, a do jeho zrušení mu zbývalo ještě necelých šest let, když zrušen byl ke dni 15.5.2012.