zpět na seznam fotografií
Autor: Ivan Šnábl Datum: 16.04.1979
Depo Klatovy
464.055

Odstavený stroj 464.055 zachytil autor v prostoru klatovského depa. Do Klatov tento stroj přišel z Veselí nad Lužnicí 2. června 1971. Zrušen byl 22. 12. 1979 a odeslán k likvidaci do Plzně.

Nutno připomenout, že tyto vděčné, výkonné a spolehlivé stroje byly vždy jedním z pilířů dopravy ČSD. Proto byly všechny (až na jednu výjimku) stroje rekonstruovány dosazením výfukové dyšny Giesel, která jejich vlastnosti ještě zlepšila. Nutno dodat, že vzhledu těchto strojů to neprospělo.

 



Komentáře

Karel Š 22. 03. 2020 11:27 | X

Petrolejové koncovky(basy) jsem v provozu zažil,ale elektrické jsou na dobíjecí baterie a jsou menší a potom začal viaflex.

jo.slon klatovy 17. 03. 2020 07:36 | X

na tom vagonu /skladiště n.d./v depu klatovy visí koncovka-které byly na petrolej-později předělávané na elektriku
dnes 17.03.20 je to historie

Láďa - Klatovy 22. 05. 2017 06:48 | X

Na této fotografii je stroj již v neprovozním stavu.Při rozjezdu v zast.Točník se vadou materiálu přetrhla ojnice v oku stavěcího klí-nu ložiska. Na snímku je ojnice s výstředníkovou tyčí vidět na pr- sou lokomotivy.

jo.slon klatovy 18. 05. 2017 11:57 | X

je to sněhový pluh Henschel, s kterým jezdívali v letech 60-80

k odklízení sněhu na šumavu naše čety, náročná obsluha v nároč.podmínkách

Šmídl 15. 05. 2017 18:39 | X

To je sněžný pluh.

cestující 15. 05. 2017 06:34 | X

Co má tahle mašinka za sebou? To s těmi kulatými okénky.

Michal Štrublík 14. 05. 2017 18:07 | X

Dyšna Giesel nebyla dosazena na 464.102. Neboť řada 464.1 povětšinou, až na krátké nasazení v jihlavském rychlíkovém turnusu, jezdila s řadou 464.0 ve společných turnusech, vždy jsem tyto dvě řady bral tak nějak k sobě do jedné skupiny - proto jsem postavil text, který mohl naznačit, že snad nebyla nějaká 464.0 osazena Gieslem. Všech 76 strojů řady 464.0 touto dyšnou samozřejmě bylo vybaveno.

Roman 14. 05. 2017 15:12 | X

Dovolím si přidat můj názor na plochou dyšnu Giesel.Já si je pamatuji jen pouze z plochou dyšnou a co jsem měl možnost mluvit se strojvedoucími kteří s Bulíky jezdily.Tak i oni říkali,že jim to na vzhledu moc neubralo.Což je i můj názor.A názor na to máme každej svůj.Mne osobně se s plochou dyšnou velmi líbí a mají charakteristický zvuk.

Ing. Mirko Večeř 14. 05. 2017 08:57 | X

Plochou dyšnou Giesel byly vybaveny všechny lokomotivy řady 464.0. Poslední lokomotiva této řady, která dostala Giesel, byla dnes uveřejněná 464.016. V roce 1969 byla převedená z depa Šumperk do depa Plzeň a ještě v tomto roce jezdila s kulatým komínkem. V roce 1970 jí byla dosazená dyšna. S kulatým komínkem jezdila pouze 464.102.

Lukas 14. 05. 2017 07:49 | X

Na kterou 464.0 nebyla dosazena dysna giesl?

Celkem 10 komentářů


Přidat komentář: