zpět na seznam fotografií
ŠKODA Plzeň
387.007

V Matrice lokomotiv fy. Akciová společnost, dříve Škodovy závody v Plzni se pod továrním číslem 571 skrývá první stroj druhé série hvězd dobývající řady 387.0 - stroj 387.007 (vyzkoušena 21. března 1930). Nové stroje 387.007-11 byly drahám předány v dubnu 1930 a do výtopny Přerov se dostaly na přelomu dubna a května 1930. Technicko-policejní zkoušky byly provedeny v traťovém úseku Zábřeh na Moravě - Olomouc, ale zde nalézáme v pramenech první rozdíl. Dle vzpomínek milovníka řady 387.0 - Ing. Mareše, se zkouška 387.007 konala 28. dubna 1930, ale Matrika lokomotiv uvádí den 11. dubna 1930. Tento rozdíl pak utvrzuje skutečnost, že 387.007 byla do výtopny Přerov předána až 27. dubna 1930, tj. o den dříve, než byla vykonána vzpomínaná zkouška dle Ing. Mareše.

Po příchodu dalších lokomotiv řady 387.0, a jejich početnímu navýšení na 11 strojů, byla dosavadní turnusová skupina pro pět strojů přepracována a byl vytvořen osmidenní turnus, který převzal vozbu R 1 a R 2 od řady 375.0 a dále byl zapracován nový R 159 z Přerova do Prahy a zpět R10 do České Třebové, kde po provozním ošetření četa pokračovala do Přerova s R 160. Turnus začal platit 15. 5. 1930 a jeho zajímavostí je, že platil až do změny 14. 5. 1933!

Nová lokomotiva 387.007 připadla strojvedoucím - Josef Hahn/Drábek, Mrtvý a Richard Synek/Slováček, Stupka. V turnusu jezdily všechny nové stroje 387.007-11 a pětici lokomotiv doplnily starší stroje 387.001, 04 a 387.006. Pokud zabrousíme do poznámek Ing. Mareše, zjistíme, že strojvedoucí Josef Hahn, jež vykonal strojvůdcovskou zkoušku 15. listopadu 1907, byl znám v přerovské výtopně jako vynikající jezdec, jež výborně dokázal pracovat s rozvodem lokomotivy a regulátorem, čímž dosahoval u strojů 375.0 a 387.0 úctyhodných výsledků (viz. zkouška s lokomotivou 387.003). Při inspekční jízdě Ing. Mareše na lokomotivě 387.007 s večerním rychlíkem R 10 (8 čtyřnápravových vozů) dokázal Josef Hahn rozjet svou lokomotivu z Ústí nad Orlicí do České Třebové (stoupání 6,8 ‰) na rychlost 86 km/h, čímž jízdní dobu 13 minut a 13 sekund zkrátil na rovných deset minut.

 



Komentáře

Celkem 0 komentáře


Přidat komentář: