zpět na seznam fotografií
Autor: Josef Mandys


Datum: 00.00.1976
Most


Při pracovním výkonu na stavbě nového mosteckého nádraží byla vyfocena chomutovská "pětasedma" 475.109. Vedle ní je vagón s pískem, který byl zamrznutý a byl tak pomocí páry rozmrazován. Lokomotivní četu tvořili strojvedoucí Karel Křížek a topičem byl Josef Mandys, jenž tento obrázek pořídil.



Komentáře

Ing. Mirko Večeř 06. 05. 2018 20:16 | X

Zdravím! Tak hlavně, že jsme to společně, pane Mandys, trochu upřesnili. Dneska po tolika letech se mi zdá až neskutečné, že se podaří některé dávno zapomenuté a nikde nekomentované události, uvést na pravou míru, díky skládáním vzpomínek a archívu pamětníků!

Josef Mandys 06. 05. 2018 18:18 | X

Dobrý den, máte pravdu pane ing.Večeř, je to jak jste napsal a já jsem se zmýlil o jeden rok.

Ing. Mirko Večeř 06. 05. 2018 15:49 | X

Dobrý den. Přesná data neznám, ale nehoda se stala s největší pravděpodobností na podzim v roce 1974 (listopad?). V lednu 1975 jezdila 475.109 s jedním (původním) kouřovým plechem na straně topiče. No a v létě 1975 už měla kouřové plechy od 475.191.

Josef Mandys 01. 05. 2018 17:13 | X

Pozorný fanda.... sorry za překlep

Josef Mandys 01. 05. 2018 17:12 | X

Pozorná fanda parních lokomotiv poznal, že lokomotiva 475.109 má jiné „uši“ než dostala z výroby. Ano, je tomu tak, 109 měla nehodu s tankem „ Bratrské armády Sovětského svazu“ u zastávky Žiželice. Bylo to buď v roce 1975 nebo 1976, kdy přišla o jedno ucho. Náhradní uši dostala od již zrušené lokomotivy 475.191. V té době jsem se učil a v třetím ročníku a praxi jsem dělal v depu Chomutov.

Aleš Krška 27. 10. 2016 08:35 | X

Děkujeme za poznámku. Krásně to tak doplní popisek k fotce a hned je to zcela jiný příběh. Budeme rádi za cokoliv dalšího i k dalším fotkám z Vašeho archívu, který nádherně obohatil naše stránky ;-)

Josef Mandys 25. 10. 2016 16:38 | X

Tato lokomotiva není focená v mosteckém depu, ale na pracáku při stavbě nového mosteckého nádraží.. Vedle je vagón s pískem, který byl zamrznutý a my jsme ho pomocí páry rozmrazovali. Strojvedoucí Karel Křížek topič Josef Mandys

Celkem 7 komentářů


Přidat komentář:

Jméno:

Text:


Top