Jindřichův Hradec

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.00.1972
Místo: Jindřichův Hradec

Dne 2. 7. 1958 byla do Jindřichova Hradce, s T47.011, dodána nová T47.012. Doma tu byla až do osudné nehody se strojem 705.909 u stanice Chválkov. 7. 6. 1996 byl její Os 20805 do Jindřichova Hradce jejím posledním.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 23.08.1974
Místo: Jindřichův Hradec

Dlouhé roky byla tankovací stanice přímo na osobním nádraží a takový obraz byl všední záležitostí. Během zbrojení byla Zdeňkem Nantlem zachycena T47.002, které do odstavení z provozu zbývalo již jen několik měsíců. Do provozu byla uvedena po vykonání TBZ dne  8. 10. 1954, v roce 1975 byla z provozu odstavena a 23. 7. 1976 definitivně zrušena a odeslána k likvidaci. V provozu tak setrvala nejkratší dobu ze všech lokomotiv T47.0 první série, přičemž v počátcích provozu navíc sloužila jako zdroj náhradní dílů společně s T47.003.

Dobré je zde i připomenout, že se lokomotivy T47.001 - 06 s oblibou využívaly v osobní dopravě. Důvodem byl rychlejší převod trakčních motorů na rozdíl od lokomotiv druhé série.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 21.04.1976
Místo: Jindřichův Hradec

Na úzkokolejném nádraží v Jindřichově Hradci byla s osobním vlakem do Obrataně zachycena T47.001. Do jejího zrušení zbývaly rovné dva roky. Její provoz se na místních tratích začal úspěšným vykonáním Technicko-bezpečnostní zkoušky dne 6. 9. 1954. Cesta k těmto novým posilám na úzkém rozchodu byla značně spletitá a nevyhla se pravým "cimrmanovským" slepým uličkám. Ačkoli první návrhy úzkokolejné lokomotivy se objevily již před válkou, s prvním a základním návrhem přišlo ČKD typovým výkresem vypracovaným a schváleným dne 3. července 1946. Lokomotivy byly požadovány do konce října 1950, což byl termín, jež výrobce nesplnil a další roky termín dodání nekolikrát odsunul.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 05.07.1979
Místo: Jindřichův Hradec

Manipulační vlak s pěknou porcí vozů a na čele s "čmelákem" T669.1079 byl zachycen poblíž Jindřichovho Hradce na známe kolejové splítce. Vlak patrně právě projíždí pracovním místem zaměstnanců traťové distance.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 06.08.1979
Místo: Jindřichův Hradec

Ani ohnutý čelník po nehodě nebránil službě "čmeláka" T669.1101 na staničním posunu v Jindřichově Hradci.

Autor: Josef Motyčka
Datum: 12.05.1982
Místo: Jindřichův Hradec

U odbočky Kanclov zachytil strojvedoucí Josef Motyčka již muzejní stroj 498.106 v čele mimořádného vlaku, kde byla přepravována 498.014 (rovněž náležící do sbírek NTM). V den pořízení snímku byla 498.106 předána do Nymburka i se strojem 498.014, který v následujících letech prošel v místním depu opravou. A právě "stošestku" si z Velenic do Nymburka dovezl autor snímku.

 

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 09.06.1984
Místo: Jindřichův Hradec

Známou odbočkou Dolní Skrýchov projížděla strojně lokomotiva S499.0071, náležící depu České Budějovice.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 09.06.1984
Místo: Jindřichův Hradec

Po známej spleti rozchodov u odbočky Dolní Skrýchov prechádzal nákladný vlak vedený strojom S499.0008.