Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 29.11.2016
Místo: Kojovice

U Kojovic byl 29.11.2016 vyfotografován rychlík 1144 "Valdšten", toho dne dopravovaný dvojicí motorových vozů řady 854. V čele vlaku jel vůz inventárního čísla 031 a na postrku mu vydatně pomáhal vůz 854.021-3, jeden ze dvou "catrů", jezdících v té době barevném provedení napodobující nátěr, v němž vyjely z výroby.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 29.11.2016
Místo: Březina nad Jizerou

Motorový vůz původního označení M 296.1035 byl z výroby dodán do lokomotivního depa v Praze-Libni, kam dorazil koncem ledna 1971. V období 1.9.1978 až 28.1.1981 byl po ujetí 565 tisíc kilometrů byl veden jako dlouhodobě neprovozní, ale své první GO se dočkal až po najetí 1.227.460 kilometrů, kdy byl k jejímu provedení přistaven do ŽOS Šumperk. Dokončena byla 10. dubna 1989 a vůz, nově označený jako 853.035, najížděl v libeňském motorovém depu další tisíce kilometrů, a to až do předání do depa Hradec Králové, ke kterému došlo 30.11.2002. Zde byl jeho provoz v původním provedení ukončen 6. ledna 2004 s celkovým nájezdem 2.558.870 km. K remotorizaci a modernizaci byl do Pars Šumperk přepraven 15. února 2004 a po jejím ukončení se do provozu vrátil už s novým označením 854.035-3. V této jeho provozní podobě byl 29. listopadu 2016 zachycen u Březiny nad Jizerou v čele rychlíku 1145 "Valdštejn".

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 29.11.2016
Místo: Voděrady

Čtvrtá výrobní série lokomotiv řady T466.2 byla v ČKD Praha vyráběna v letech 1980 a 1981 a obsahovala osmačtyřicet strojů označených T466.2181 až T466.2228, o které se podělila lokomotivní depa Ostrava, Trutnov, Liberec, Hradec Králové, Chomutov, Plzeň, Louny, Cheb, Leopoldov a Bratislava. Na snímku pořízeném 29. listopadu 2016 u Voděrad je v čele vlaku zachycen jeden ze strojů této výrobní série, lokomotiva 742.215-7, dodaná z výroby do depa Louny. Na kabel sní spolupracuje vlaková lokomotiva 742.073, jejímž prvním působištěm bylo depo Ústí nad Labem, kam byla dodána v roce 1978.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 08.12.2016
Místo: Štětí

Mezi Štětím a Liběchovem bylo 8. prosince 2016 v čele vlaku Nex 41306 vyfotografováno "eso" 363.072-0. To bylo ve Škodě Plzeň vyrobeno v rámci třetí výrobní série na přelomu let 1986 a 1987 a následně zařazeno do stavu depa Plzeň. I když nový systém číslování hnacích vozidel měl vstoupit v platnost až od 1.1.1988, stroje této série byly z výroby už dodávány s plechovými tabulkami s novým označením, a v době jejich dodání stále ještě platné, kryšpínovské označení, měly už pouze napatronováno na dvířkách bateriové skříně, umístěné ve střední části bočnic.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 08.12.2016
Místo: Malý Újezd

Děčínský peršing 163.094-6 byl objektivem fotoaparátu zastižen 8.12.2016 ve chvíli, kdy se s vlakem Os 6411 rozjížděl ze zastávky Malý Újezd.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 30.12.2016
Místo: Hranice na Moravě město

Někdejší ústecká jednotka 460.076 / 460.075 míjela 30. prosince 2016 nezamněnitelnou siluetu cementárny v Hranicích, aby se svým vlakem Os 3203 zanedlouho zastavila ve stanici Hranice na Moravě město. Když tato jednotka na sklonku roku 2007 opouštěla depo Ústí nad Labem, byla jako jediná z ústeckých, stále ještě vybavena čtyřmi polopantografy.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 17.01.2017
Místo: vlečková sieť HDB Sokolov

Pod násypku ve Vintířově sune soupravu Easů ČD Cargo "krokodýl" Škoda 27E evidenčního čísla 236. Na snímku pořízeném 17. ledna 2017 v pozadí za lokomotivou krásně vyniká zasněžená jáma velkolomu Družba, jehož obsluha byla po dlouhé roky hlavní pracovní náplní sokolovských odklizovek. Leden 2017 byl na sníh poměrně bohatý - například zde, na Sokolovsku, výška sněhové pokrývky přesáhla 25 centimetrů.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 31.01.2017
Místo: vlečková sieť HDB Sokolov

První dodanou lokomotivou typu Škoda 27E na sokolovsko se v dubnu 1989 stal stroj výrobního čísla 8519. Ten pocházel z úvodní pětikusové dodávky "odlehčených" lokomotiv evidenčních čísel 235 až 239, na kterou plynule navázala dodávka dalších dvaceti strojů težšího provedení, označených evidenčními čísly 240 až 259. Na snímku první sokolovská "sedmadvacítka", stroj evidenčního čísla 235, zachycený 31. ledna 2017 nedaleko Staré Chodovské v čele vlaku s uhlím do elektrárny Vřesová.