"Rušeň" 751.194-2 bol dokumentován po príchode zo ŽOS-ky v depe Komárno dňa 14. 10. 1995.
"Rušeň" 751.194-2 bol dokumentován po príchode zo ŽOS-ky v depe Komárno dňa 14. 10. 1995.
Nevím toho moc, skoro nic oproti ostatním, ale mám pocit, že do dnes se opravují lokomotivy i vagóny jak v Česku, tak na Slovensku, nehledě na to zda je to ZSSK, nebo ČD a další dopravci. Myslím, že kde je volná kapacita a výhodné podmínky, tam se opravuje. Pokud se nepletu, tak v Nymburce kdysi opravovali i Raguliny pro Němce.
Leoš: Tak toto mi ani na um neprišlo ! Vďaka za objasnenie ! Bolo toho aj viacej, čo sa po rozdelení ešte robilo u vás? V tejto súvislosti som doteraz evidoval len zopár hektorov, ktoré na prelome rokov 95/96 robila ŽOS ČT. Mali náter viac do fialova dorobenú stredovú priečku na zábradlí a ešte zopár ďalších detailov, ktoré ich odlišovali od zvolenskej "produkcie". Išlo určite o čísla 020, 052, 072, 107 (doložené aj fotograficky priamo z ČT) a hádam by som k nim pridal aj 094, 098. Nevylučujem ešte ďalšie. Aj také 086 a 211 sa na Slovensku vymykali žltou natretým rámom na čelníkoch. Je možné že práve v tom 95tom bol Zvolen kapacitne vyťažený a potom sa to asi riešilo takto...
Otomto nevím nic, ale s popisu jsem pochopil, že po "príchode zo ŽOS-ky", ale s které se tu neuvádí. Pokud už teda nebyl upraven popis.
Hezká poznámka, ale asi ne moc přesná. Stroje 751.194 a 751.197 podle popisů prošly na podzim roku 1995 přes ŽOS - ale ŽOS Nymburk.
Mám za to, že toto nerobila ŽOSka, ale MS oprava a obnova náteru prebehli v gescii domovského depa Nové Zámky. Navlas rovnaká bola aj 751.197. Snáď niekto z pamätníkov doplní.
Plzeňští strojvůdci © 2012 - 2025
Všechna práva vyhrazena
Poslední aktualizace: 15. 3. 2025
Kontaktní e-mail:
info@strojvedouciplzen.cz
Informace o stránkách
Plán aktualizací
Obě uvedené (1194 a 1197) měly na rohové části čelníku potisk s dobovým logem ŽOS Nymburk, ve stylo okřídleného kola - používalo se do velkého otřesu a majetkových změn v letech 1999 - 2000.
Obě mašiny byly od pohledu odlišné, tmavější odstín červené, který odpovídal tomu, co lakovala ŽOS Zvolen. Ale už zúžené čelní výstražné proužky.
Rozdělením republiky se v zásadě rozdělila i údržba, když ještě nějaký čas jezdily obrýlené stroje do Zvolena. Krátce ještě byly vidět i brněnské "laminátky" v ŽOS Vrútky. Naopak motorové vozy, zejména řady 820, 830, 850 a 851 (vybrané kusy) se ještě do roku 1995 vozily do šumperských dílen. Ale část jejich hlavních oprav už tehdy dělaly ŽOS Zvolen, které se na ně musely přeorientovat. Jako další dílny po rozdělení ČSD. Ta situace ale nejde s dneškem srovnávat.
Ale přítomnost 751.194 a 751.197 roku 1995 v Nymburce a stejně tak potvrzení a odůvodnění tohoto kroku se mi dosud nepodařilo dohledat.