Provoz

Lokomotivy řady 363 ČDC opět v osobní dopravě

Rok 2017 přinesl nejen po delší době sníh a mrazy na celé území naší republiky, ale bohužel pomohl mnoha problémům také v železniční dopravě. Nové elektrické jednotky řady 660, které zajišťují dopravu na spojích mezi Brnem, Českou Třebovou a Prahou poznaly takovou zimu vlastně poprvé.

číst více...

Šestikoláci v modrém

Nové modré barvy společnosti ČD Cargo se objevují prakticky na všech provozovaných lokomotivních řadách. V minulosti se plánovalo úplné vymýcení lokomotiv řady 181 a 182 na úkor čtyřnápravových lokomotiv. K tomu nakonec z mnoha důvodů nedošlo a ve stavu tak přežívají poslední z nich. V rámci oprav se tak i tito "šestinápravoví dříči" vrací do provozu v modrém.

číst více...

Lesk a bída dělníků socialismu

Nejvýkonnější, nejpočetnější, nejhlučnější, nejobdivovanější i nejnenáviděnější. NEJ, kterými bychom mohli Sergeje častovat je mnoho. Oprostíme-li se však od emocí, faktem zůstává, že tyto sovětské (či chcete-li ukrajinské) ingoty vryly do naší železniční historie nesmazatelnou stopu, která je patrná ještě dnes, i když běžný provoz opustily před více než deseti lety. Svůj příběh na tuzemských kolejích přitom začaly psát před půlstoletím.

číst více...

Vzpomínka na "Ponorky"

Psal se rok 2004, když bylo rozhodnuto, že v PJ Pardubice dojde k náhradě řady 751 (T 478.1) dvojicemi strojů řady 742 (T 466.2) a aniž by tehdy v Hradci Králové tušili; tato náhrada se nepřímo dotýkala i zdejší provozní jednotky. Většina „Kocourů“ měla do Pardubic přejít právě z Hradce Králové. Ve zdejší provozní jedntoce měly „Kocoury“ nahradit o něco výkonově slabší, leč morálně novější lokomotivy 730 (T 457.0), které mělo dodat DKV Ústí nad Labem, provozní jednotka Nymburk. A tak již před koncem roku 2004 přichází první z nich.

číst více...

Lokomotivy řady T478.2

Je ještě mnoho témat o historii železnice, které čekají na své zpracování. Jedním z nich je provoz lokomotiv u Československých státních drah. Mezi legendy bezesporu patřily a stále patří Zamračené, motorové lokomotivy řad 749,751 a 752 / ex T478.1,2 /, o kterých kromě několika článků v periodikách, vyšly dvě úspěšné obrázkové publikace. Stále však čeká tato lokomotivní řada na své detailnější zpracování především jejich provozu v jednotlivých služebnách na území bývalého Československa. Jedním z prvních pokusů presentovat tyto bezesporu atraktivní lokomotivy právě vidíte na tomto webu.

číst více...

Prevádzkové nasadenie rady 210 u ZSSK a ZSCS

 

Situácia „žehličiek“ radu 210 nie je na Slovensku nijak ružová. Turnusovaných je len niekoľko strojov, ale tie majú našťastie aspoň nateraz väčšinou neotrasiteľné pozície.

číst více...

Dožívání čmeláků

Vyrobily se jich bezmála dvě stovky a v dobách největší slávy se „štěkot“ jejich výfuků rozléhal snad na každém seřaďovacím nádraží v zemi. Dnes slouží u národního nákladního dopravce poslední čtyři. V provozní jednotce ČD Cargo České Budějovice a Ostrava. Zapomínat nesmíme ani na posledního mohykána osobní dopravy v České Třebové. Řeč je o Čmelácích – kdysi nepostradatelných v těžkém posunu i traťové službě, kteří dnes již jen paběrkují výkony při napěťových výlukách.

číst více...

Nehoda u Vojkovic nad Ohří

Dne 10. května roku 2002, kolem páté hodiny ráno, byla operačnímu středisku územního odboru Karlovy Vary ohlášena událost – srážka vlaků mezi stanicemi Vojkovice nad Ohří a Stráž nad Ohří. K události došlo mezi stanicemi Stráž nad Ohří a Vojkovice nad Ohří. Srazil se zde americký vojenský transport jedoucí na Doupov s nákladním vlakem z Chomutova do Chebu.

číst více...
strana: 1 2 3 poslední
Top