ŽZO Cerhenice

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 14.08.1972
Místo: ŽZO Cerhenice

Celkový pohled na nový stroj, označený ještě jako E499.2001.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 15.08.1975
Místo: ŽZO Cerhenice

Pohled na čelo zkušební lokomotivy E469.3030, která byla teprve rok ve vlastnictví VÚŽ, kde dodnes slouží pro zkoušky a zkušební jízdy na okruhu.

Autor: ŠKODA Plzeň
Datum: 00.00.1980
Místo: ŽZO Cerhenice

Nová lokomotiva ES499.1002 je fotografem závodu ŠKODA dokumentovaná na zkušebním okruhu v Cerhenicích. Psal se rok 1980.

Autor: Jiří Caska
Datum: 26.09.1980
Místo: ŽZO Cerhenice

První prototypové "eso" ES 499.1001 zachytil autor při zkouškách na okruhu ve Velimi.

Autor: ŠKODA Plzeň
Datum: 00.00.1981
Místo: ŽZO Cerhenice

Tovární snímek ze zkušebního okruhu v Cerhenicích ukazuje druhý prototyp lokomotivy ES499.1002.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 14.04.1981
Místo: ŽZO Cerhenice

Zkušební lokomotiva E469.3030 čeká na čele soupravy k dalšímu rozjezdu v rámci zkušební jízd na okruhu ŽZO Cerhenice.

Autor: Jan Novotný
Datum: 00.11.1983
Místo: ŽZO Cerhenice

Na známém místě v areálu VÚŽ Cerhenice pózoval prototypový stroj T457.0002.

Autor: Dušan Kelo
Datum: 00.06.1984
Místo: ŽZO Cerhenice

Lokomotiva S699.001 se podílela na zkouškách dalších železničních vozidel a zařízení, kdy například ve dne v noci jezdila včele dlouhé soupravy nákladních vozů, kvůli zjištění opotřebení kolejnic. Jezdila do Brna-Maloměřic na opravy Em, až přišel osudný 21. leden 1981, kdy se po opravě EO při první jízdě na malém okruhu vzňala její strojovna. Po této události již lokomotiva nebyla opravena. Poté byla odstavena do zadní haly zkušebního okruhu, kde stála téměř na den přesně deset let spolu s jiným prototypem - T499.0001. Odtud pochází i snímek autora z roku 1984.