Žilina

Autor: sbírka: Josef Motyčka
Datum: 08.02.1970
Místo: Žilina

Depu Žilina náležela lokomotiva 534.0396 dvakrát - od 9. 4. 1959 do 15. 8. 1960 a pak od 17. ledna 1969. Po jejím druhém přesunu do Žiliny byla zachycena poblíž Žiliny s nákladním vlakem. V Žilině setrvala do 23. 10. 1970, kdy byla předána do Loun a ještě v roce 1971 do Žatce. Zajímavé je, že i ona patřila k několika "Kremákům“, která si na svůj tendr musela počkat. Do předání dokončeného tendru 935.133 jezdila s provizorním tendrem 35.520, se kterým do Holoubkova vykonala Technicko-policejní zkoušku 12. 9. 1946. V roce 1964 prošla v dílnách rekonstrukcí, kdy byla původní dyšna nahrazena dyšnou Giesel. 


27. srpna 1974 je 534.0396 zrušena a k prvnímu říjnovému dni byla předána k likvidaci do České Lípy.

 

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.00.1972
Místo: Žilina

24. září 1969 byla z Leopoldova do Žiliny předána 524.175. Celý svůj aktivní život prožila na Slovensku - v depech Spišská Nová Ves, Poprad, Margecany a v již zmíněném Leopoldově a Žilině. Po svém zrušení dne 12. 10. 1972 byla prodána podniku Slovena Žilina.

 

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 03.11.1978
Místo: Žilina

"Karkulka" T444.1030 se v Žilině chystá na odjezd s osobním vlakem do Rajce, samozřejmostí je i funkční parní generátor PG 500.

Autor: Dušan Kelo
Datum: 00.00.1984
Místo: Žilina

Lokomotiva E469.1065 zvěčněná v roce 1984 v rušňovém depu Žilina.

Autor: Dušan Kelo
Datum: 00.00.1984
Místo: Žilina

Bobina E499.0049 na snímku ve stanici Žilina. Lokomotiva se pyšnila rekordem najetých kilometrů. Ze všech strojů této řady najezdila nejvíc, k 30. 9. 1995, kdy byla zrušena, ukazoval její rychloměr 6 848 228 km. V září roku 1995 odjezdila své poslední výkony, jako náhrada za gorilu vezla 28. 9. vlak R 600 z Popradu do Žiliny a 29. 9. jeřáb EDK 750 ze Spišské Nové Vsi do Kráľovy Lehoty. Svůj provoz ukončila návratem jako Lv 71853 do Spišské Nové Vsi.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 24.07.1985
Místo: Žilina

Jedna ze stálic osobního turnusu spišských bobin. Stroj E499.0063 zachycený v čele rychlíku v Žilině. Tato lokomotiva patřila k těm hezky udržovaným. Svojí provozní kariéru ukončovala v v létě roku 1994 ve vozbě manipulačních vlaků kolem Košic a Margecan. Pro zajímavost můžeme dodat, že jako jediná z bobin patřících do Spišské Nové Vsi, měla místo píšťaly klakson.

Autor: Jan Novotný
Datum: 19.12.1985
Místo: Žilina

V Žilině byla dne 19.12.1985 vyfocena domácí lokomotiva T466.0076, kterou ještě čekalo 15 let provozu.

Autor: Jan Novotný
Datum: 19.12.1985
Místo: Žilina

V Žilině mezi výkony odpočívala košická "rakaňa" E669.2028.

strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 poslední
Top