Žatec

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 25.08.1971
Místo: Žatec

Ve stanici Žatec je právě posunováno s další žateckou "dvojkou" - 434.2115. Perfektní snímek pořídil v srpnový den roku 1971 pan Jaroslav Cempírek.

Historie stroje 434.2115 se začala psát v roce 1935, kdy byl rekonstruován ze stroje 434.0194. Je jistou zajímavostí, že po rekonstrukci prvních devíti strojů řady 434.201 - 09 v roce 1924 a 1925 další rekonstrukce ustrnuly. Až v roce 1930, po mnoha zkouškách řady 434.2, bylo přikročeno k masivní rekonstrukci dalších strojů řady 434.0 ČSD. 434.2115 byla zrušena u ČSD 26. 9. 1977 a v roce 1978 byla předána k likvidaci do Zdic – 45 let po rekonstrukci na 434.2.

 

 

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 10.08.1973
Místo: Žatec

Pěkný snímek, který jakoby napovídal, že dochází ke střídání generací. Zatímco zánovní stroj T679.1271 má za sebou první roky provozu u ČSD, v pozadí stojící 434.2115 má za sebou již 38 let služby. Fotografie pochází ze stanice Žatec.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 04.04.1976
Místo: Žatec

Tento snímek by se dal nazvat "střídáním generací", kdy se na jednom vlaku setkal motorový vůz M152.0, který postupně nahrazoval na osobních vlacích starší M131.1. Zánovní M152.0046 na postrku Os 6536 do Loun v jehož čele byl "hurvínek" M131.1 čekal na odjezd v Žatci. 

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 14.08.1976
Místo: Žatec

V Žatci vyfotil dne 14.8.1976 pan Jaroslav Cempírek "sergeje" T679.1065.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 06.03.1977
Místo: Žatec

Rušeň T679.1138 bol 6.3.1977 zachytený pri posune v stanici Žatec. Vľavo vykúka bližšie neidentifikovaná "trojka" r. T478.3.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 25.03.1978
Místo: Žatec

Po vzniku ČSD přešlo k nové správě celkem 377 strojů řady 170 kkStB, které byly postupně přeznačovány na řadu 434.0 ČSD. Ne však všechny - v roce 1923 rozhodly ČSD o rekonstrukci těchto sdružených lokomotiv na dvojčité s výrobou nového výkonnějšího kotle. Zakázka na rekonstrukci prvních devíti strojů byla zadána Českomoravské továrně na stroje v Libni. V průběhu roku 1924 a 1925 bylo všech devět strojů rekonstruováno a přeznačeno na řadu 434.2. Mezi ně patřila i lokomotiva 434.207 vyfocená na staniční záloze v Žatci; původně se jednalo o stroj 170.217 kkStB, který prodělal rekonstrukci v roce 1925. „Sedmička“ byla předána do Žatce v roce 1960 z Kralup nad Vltavou. Stroj 434.207 byl s tendrem 516.0231 zrušen v Žatci 15. 8. 1978, přičemž v témže roce byl předán k likvidaci do Kovošrotu Zdice.

 

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 23.04.1978
Místo: Žatec

Zánovní "kufr" M 152.0149 přijel jako osobní vlak z Obrnic. Stroj T 478.3408 s vlakem Os 7607 do Plzně čeká na pokyn k odjezdu. Mezi tím i "štokr" čeká na pokyny od výpravčího. To vše byl běžný provoz ve stanici Žatec v dubnu roku 1978.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 23.04.1978
Místo: Žatec

Stroj T 478.3408 s vlakem Os 7607 do Plzně čeká na pokyn k odjezdu. Mezi tím i "štokr" čeká na pokyny od výpravčího. Zánovní "kufr" M 152.0149 přijel jako osobní vlak z Obrnic. To vše byl běžný provoz ve stanici Žatec v dubnu roku 1978.