vlečková sieť OKR Ostrava

Autor: Robert Kubica
Datum: 80.léta
Místo: vlečková sieť OKR Ostrava

T435.0078 patřila mezi lokomotivy ČSD, které v 80. letech běžně prováděly výkony na Báňské dráze, na snímku je zobrazena ve stanici Zárubek.

Autor: Robert Kubica
Datum: 80.léta
Místo: vlečková sieť OKR Ostrava

Stroj T669.1036 bol zachytený neďaleko Karviné niekedy v priebehu 80.rokov. V r.1986 prešiel od ČSD z LD Ostrava pod krídla OKR a neskôr prešiel do vlastníctva spoločností OKD Doprava a AWT.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 06.11.1985
Místo: vlečková sieť OKR Ostrava

Náročnou službu v Ostravsko-karvinském revíru musela zvládat i lokomotiva T458.1156, toho času patřící do stavu depa Bohumín a na snímku je zvěčněna na kolejišti dolu Doubrava.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 06.07.1991
Místo: vlečková sieť OKR Ostrava

Na koľajisku Odra uhelná služba, ktorá susedí s ostravským hlavním nádražím, bola v júli 1991 zachytená lokomotíva T448.0639.

Autor: Jan Novotný
Datum: 05.04.2002
Místo: vlečková sieť OKR Ostrava

Na kolejišti dolu Darkov posunovala s loženou soupravou lokomotiva 740.527-7.

Autor: Petr Štefek
Datum: 14.02.2003
Místo: vlečková sieť OKR Ostrava

Někdejší odbočkou Salma v traťovém úseku Josefova jáma - Zárubek projíždí vlak Vleč 416541 ÚZK - Nová huť v čele s dispečerkou A1, na které byl toho dne nasazen „čmelák“ 771.036-1. Vlak je sestaven z prázdných vozů řady LH40, které míří k nakládce vlhčeného popílku.

Autor: Tomáš Paška
Datum: 08.03.2006
Místo: vlečková sieť OKR Ostrava

Na seřaďovacím nádraží Karviná-Doly je se svým uhelným vlakem připravena k odjezdu "berta" 751.374-0. V pozadí vyčkává posunovací záloha 770.534-6 společnosti OKDD.

Autor: Michal Štrublík
Datum: 29.01.2011
Místo: vlečková sieť OKR Ostrava

"Dvojče" v čele s lokomotivou 740.701-8 (druhá je 740.844-6) sjíždí s nákladním vlakem do stanice Karviná-Doly. Zátěž si "dvojče" vezlo z Havířova přes Horní Suchou a ÚZKu, tedy ústřední prádlo u bývalého Dolu Barbora (Důl Barbora je mezi místními znám svým požárem a pak několika výbuchy, při kterých zahynulo 14 báňských záchranářů). Lokomotiva 740 701-8 byla vyrobena v ČKD v roce 1981 a 9. 12. 1981 předána OKR Dopravě. Zde setrvala až do dnešních dnů!

Zajímavostí snímku je rovněž skutečnost, že "dvojče" právě projíždí dnes již zaniklou původní Karvinou. Ve směru jízdy nákladního vlaku vlevo kdysi jezdila místní tramvaj. Autor fotografie stojí na místní komunikaci, která sousedila s místním nádražím úzkorozchodné tramvaje a sama komunikace kdysi byla hlavní ulicí. Pokud by město existovalo dodnes, bránilo by v pořízení snímku mnoho budov - zde zejména měšťanský dům, který stál naproti ulice s Městskou spořitelnou. "Dvojče“ právě minulo i bývalou ulici „Kostelní“, která vedla přímo k místní dominantě - kostelu Sv. Jindřicha. To vše již odvál čas a po redukci se k nepoznání změnila i stanice Karviná hl. n.; ale ne ta, kterou dnes projíždí vlaky Národního dopravce, ale nádraží, které od roku 1964 nese název Karviná-Doly.