Ústí nad Labem hl.n.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 00.00.1966
Místo: Ústí nad Labem hl.n.

"Mikádo" 387.012 se pozvolna rozjíždí s "raketou" z Ústí nad Labem.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 00.04.1967
Místo: Ústí nad Labem hl.n.

Majestátné "mikádo" 387.005 stanulo v Ústí nad Labem do čela "rakety". Tato fotografie je první v naší nově zřízené sekci "Parní lokomotivy", která snad naše přispěvatele a fanoušky osloví.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 00.04.1967
Místo: Ústí nad Labem hl.n.

"Zánovní" stroj E469.134 přiváží na hlavní nádraží v Ústí osobní vlak.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 00.10.1967
Místo: Ústí nad Labem hl.n.

"Mikádo" 387.022 zastavilo s osobním vlakem ( Děčín - Praha ) v Ústí nad Labem.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 00.00.1968
Místo: Ústí nad Labem hl.n.

V posledním roce provozu byla zachycena stále pěkná děčínská 387.020. 

Vyrobena byla pod továrním číslem 763 a v továrně poprvé odzkoušena 19. prosince 1932. Protokol uvádí údaj jejího prozatímního předání 30. 12. 1932 a vykonání technicko-bezpečnostní zkoušky 7. března 1933. Dnem vykonání TBZ je rovněž vedena pod výtopnou v Přerově. O sedm dní později je převedena pod výtopnu Praha Mas., odkud je již 14. dubna 1938 převedena opět pod výtopnu Přerov. Aby toho nebylo málo, a výčet jejího působení byl kompletní, musíme zmínit její předání v roce 1944 opět do Prahy a v červnu 1946 do Přerova. Poté se situace na uklidní.

V roce 1947 je po příchodu nových lokomotiv 498.0 řada 387.0 uvolňována z prestižních výkonů a jsou přesouvány k vozbě rychlíků například do Děčína, Prahy Vršovic a i do Brna Horních Heršpic; a právě mezi prvními šesti stroji v Brně opět figuruje naše dobrá známá 387.020, ta zde slouží od 17. 6. 1947. Lokomotivy zajíždějí z Brna do České Třebové a dělí se s přerovskými stroji o rameno Brno - Přerov.

25. května 1955 se přesouvá naposledy na opačnou stranu republiky - do Děčína. Zde vlna podzim 1968 odveze poslední vlaky a po propadnutí kostelních prohlídek je navržen na zrušení. To se taky stalo nedlouho poté - 30. ledna následujícího roku. Společně s tendrem 930.109 je na Apríla 1969 předána k likvidaci do České Lípy 

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 00.06.1968
Místo: Ústí nad Labem hl.n.

V posledním roce svého provozu byla zachycena Jaroslavem Cempírkem 387.015. Ta v té době náležela pod depo Děčín, kde se postupně, po příchodu lokomotiv řady 498.0, přesouvala z rychlíků a osobních vlaků na vedení tzv. "rychloběžek" a lehkých Pn vlaků. Do  Děčína byla 387.015 předána z Chomutova dne 23. 10. 1965. Věnujme však pozornost tentokrát autorovi snímku - panu Jaroslavu Cempírkovi.

Jaroslav Cempírek patřil k velkým fandům našich stránek a jeho technicky skvěle provedené a kvalitní fotografie patřily, patří a budou patřit k ozdobě našich stránek. Naši fotogalerii obohacoval ponejprv o fotografie "nových" trakcí a následně pak i o trakci parní. Ostatně, děčínskými "Mikády" a jeho fotografiemi byla zahájena činnost parní sekce Plzeňských strojvůdců. Bohužel, život Jaroslava Cempírka skončil ráno 11. 7. 2016. Těch několik málo fotografií, které nám ještě poskytl pro zveřejnění, brzy vydáme v samostatné aktualizaci. Věnujme mu tedy tichou vzpomínku.

 

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 00.03.1969
Místo: Ústí nad Labem hl.n.

U perónu v Ústí nad Labem fotil pan Jaroslav Cempírek velmi často a ne jednou se jeho objektem zájmu stala i spěšninová raketa, kde se krom lokomotiv řady 387.0 a 498.0 objevovala i řada 475.1. V onom slunečném březnu 1969 se do jeho čela postavila lokomotiva 475.118. Tato lokomotiva patřila do depa Děčín od 1. 11. 1967, kdy byla předána z Chomutova. Zrušena byla 8. listopadu 1973 v Lounech.

 

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 00.08.1969
Místo: Ústí nad Labem hl.n.

T669.1009, projíždející kolem druhého nástupište v Ústí nad Labem, ještě voní lakem, z výrobního závodu v Dubnici byla dodána jen krátce před vyfocením.