Úholičky

Autor: Jiří Škalda
Datum: 26.05.2005
Místo: Úholičky

Zastávku Úholičky opouští souprava vlaku Os 9643 a směřuje k zastávce Řež kolem pěkně opravených opěrných zdí. Hnací vozy mají čísla 451.034-3 a 451.033-5.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 12.02.2012
Místo: Úholičky

V roce 1971 dodala Škoda Plzeň ČSD třicítku lokomotiv továrního typu Škoda 57E2. Vyjma poslední z nich, dodané na Železniční zkušební okruh ve Velimi, bylo zbylých 29 strojů, označených E469.3001 až 3029, zařazeno do stavu LD Praha Střed. Jejich pražské působení sice skončilo v roce 1996 jejich předáním do LD Ústí nad Labem. Ale ani poté se z provozu kolem Prahy nevytratily, ba naopak, s jejich předáním společnosti ČD Cargo se jejich výskyt rozšířil až na Moravu v míře, dříve nevídané. Na snímku jedna z nich, stroj 123.024-2, byl zachycen s vlakem Pn 66301 u středočeských Úholiček.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 11.04.2014
Místo: Úholičky

Od 31. srpna 1966 brázdila koleje někdejších ČSD elektrická jednotka EM 475.1056 + 055. Dodána byla do LD Praha, kde jezdila většinu svého provozního života, vyjma období od 1.12.1966 do 30.5.1967, kdy jezdila pod křídly LD Ústí nad Labem. Jednotka jezdila dlouhé roky ve svém původním složení, ovšem po zrušení vozu 451.055 v roce 1997 zůstal vůz 451 056-4 osamocen a později byl spojen se záložním vozem 451.098. V této sestavě byla tato jednotka zachycena 11. dubna 2014 u Úholiček, v čele výlukového osobního vlaku číslo 33119 z Kralup do Prahy Masarykova nádraží.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 11.04.2014
Místo: Úholičky

U zastávky Úholičky byl předjarního 11.dubna 2014 v čele vlaku R 677 "Radobýl" zachycen peršing 162.013-7. Ten byl ve Škodě Plzeň vyroben v roce 1991 pod výrobním číslem 8721 a ČSD převzat pro LD Ostrava 31.5.1991.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 11.04.2014
Místo: Úholičky

Od února do června roku 1977 převzaly ČSD v plzeňské Škodě čtyřicítku lokomotiv továrního typu 79E. Na snímku pořízeném 11. dubna 2014 u Úholiček je zachycen předposlední z nich, stroj inventárního čísla 039, jedoucí v čele vlaku Nex 41309.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 11.04.2014
Místo: Úholičky

Tehdy ještě žlutou čárou ponoru se honosící "eso" 363.065-4 bylo 11. dubna 2014 vyfotografováno v čele kontejnerového Nex 41313 krátce po průjezdu zastávkou Úholičky.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 11.04.2014
Místo: Úholičky

U zastávky Úholičky byl 11. dubna 2014 zachycen rychlík číslo 679, vedený strojem 163.249-6. Ten vznikl "spomalením" někdejšího stroje 162.049, který v prosinci 1993 daroval své původní rychlé podvozky lokomotivě 362.166.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 11.04.2014
Místo: Úholičky

Rok 2009 znamenal pro lokomotivní park Českých Drah nástup tvrdé nátěrové unifikace v podobě počátku uplatňování nového firemního nátěru hnacích vozidel ČD podle návrhu ostravského Studia Najbrt. Zvláště jeho první, výrazně světle šedá vaianta, se dostala jen na omezený počet hnacích vozidel, u řady 150/151 zastoupené pouze trojicí strojů čísel 151.008, 151.027 a 150.226. Od roku 2010 pak začala aplikace nové varianty tohoto nátěru, vyznačující se nátěrem lokomotivního rámou barvou "umbra šedá". Jedna z trojice prvních, stroj 151.008-0, byla v čele R 605 Karlex zachycena 11. dubna 2014 u zastávky Úholičky.