Šumperk

Autor: sbírka: Michal Štrublík
Datum: 00.05.1960
Místo: Šumperk

Lokomotivní četou slavnostně vyzdobená 434.252 odpočívá před dalším náročným výkonem. Po rekonstrukci byla lokomotiva věrná Šumperku a po zrušení byla na likvidaci převezena do Bohumína.

Autor: sbírka: Michal Štrublík
Datum: 00.00.1962
Místo: Šumperk

Na točně šumperského depa byla zachycena místní 434.243. V roce 1932 prošla rekonstrukcí z 434.0346; během války získala označení DRB 56.3610 a jak během války, tak i po válce byla věrná jen Jeseníkům. V polovině 60. let ještě prošla rekonstrukcí dyšny, aby 10. 8. 1973 byla vyřazena z evidence jak depa Šumperk, tak ČSD. Zanikla rok po svém zrušení v Kovošrotu Bohumín.

Autor: Ondřej Řepka, sbírka: Michal Štrublík
Datum: 01.01.1969
Místo: Šumperk

Provoz řady 434.2 v Šumperku zas tak dobře fotograficky nikdy zpracován nebyl. Proto snímek 434.2132 udělá velkou radost. Stanula v čele osobního vlaku z Šumperka přes Bludov do Hanušovic. Právě tento stroj byl dlouho typickým pro místní lokalitu. Lokomotiva má původ ve stroji KkStB 170.698, vyrobeným v roce 1918 v StEGu; po převzetí k ČSD s označením 434.0251. V roce 1935 byla lokomotiva rekonstruována a nově nesla označení 434.2132. V průběhu druhé světové války dostala označení DRB 56.3649. Život tohoto nákladního stroje byl ukončen jeho zrušením 10. srpna 1973.

 

Autor: Jaroslav Březina, sbírka: Michal Štrublík
Datum: 00.00.1970
Místo: Šumperk

Z lokomotivy 434.0204 vznikla rekonstrukcí zachycená 434.273; stalo se tak v roce 1934. Během zbrojení uhlí byla zachycena v PLD Šumperk tehdejším strojvedoucím, a později strojvedoucím instruktorem, Jaroslavem Březinou. V Šumperku tato "dvojka" sloužila od 19. května 1957 a byla zde i zrušena dne 15. 12. 1971. V březnu 1972 byla přeznačena na vytápěcí kotel K 524, ale vytápěcí kariéru ukončila již následující topnou sezónou 1972/1973 - na začátku prosince 1973 byla odeslána do Brna k likvidaci.

 

Autor: Jaroslav Březina, sbírka: Michal Štrublík
Datum: 00.00.1971
Místo: Šumperk

Na paprscích PLD Šumperk byl zachycen místní stroj 464.018. Po jeho působení na Masaryčce, v Chomutově, Chebu, Brně, resp. v Brně H. Heršpicích, se dostal do Ostravy 18. 7. 1955. Zde vozil vlaky do Valašského Meziříčí, aby po reorganizaci vozby přešel na Apríla 1961 do Valašského Meziříčí. 23. prosince 1966 odešel do Olomouce, kde "zapadl" do turnusu P01, který v té době vozil osobní vlaky a rychlíky Olomouc - Jeseník - Brno - Přerov - Moravský Písek a Nezamyslice. Průměrný kilometrický proběh činil 262,2 kilometrů pro čtyři stroje s vymývacím cyklem po ujetí 8 000 kilometrů. Později - v srpnu 1968 - přešel do PLD Šumperk, kde jezdil do Krnova, Olomouce, Jeseníka, Lipové či do Zábřehu na Moravě.

29. 6. 1972 odešel do Rakovníka a 27. 12. 1974 byl zrušen; zanikl v Kovošrotu Zdice.

 

Autor: Jaroslav Březina, sbírka: Michal Štrublík
Datum: 06.01.1974
Místo: Šumperk

Pod uhelným výtahem odpočívá šumperská 534.0303. Autor fotografie v té době působil jako šumperský strojvedoucí instruktor a dokázal se o nich vždy velmi pěkně rozpovídat. Podle jeho slov byla v tomto kraji pro řadu 534.03 služba velmi těžka, nevyjímaje i jím zachycenou 303ku. Strojn 534.0303 byl vyroben v závodě Škoda v březnu 1946. TPZ absolvoval na trati do Holoubkova 13. 6. 1946, po níž byl přiřazen do výtopny Plzeň. Do Šumperka byl převelen z Bohumína dne 26. února 1970, a krom zapůjčení do Olomouce od srpna 1970 do ledna 1971, zde již také dosloužil. Zrušen byl 20. 10. 1975 a odepsán v Kovošrotu v Polance nad Odrou v březnu 1976.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 23.04.1976
Místo: Šumperk

Od 12. do 16. dubna 1976 se konal ve Sjezdovém paláci v Praze XV. sjezd KSČ, který obsluhující personál šumperského stroje 534.0470 zdravil náležitým nápisem na dýmnici. Tento způsob provedení, resp. umístění je svým způsobem raritní. V PLD Šumperk námi sledovaný stroj sloužil od 11. října 1972, kdy byl převelen z Bohumína. V období od prosince 1974 do května 1975 byla lokomotiva vedena v záloze dráhy, aby na poslední rok naposledy jezdila v Jesenících. Poslední výkon provedla v červnu 1976, tedy ani ne dva měsíce po pořízení snímku Zdeňkem Nantlem. 15. září 1976 definitivně propadla, ale až do 22. 5. 1978 čekala na své zrušení. Poměrně rychle po té byla předána k likvidaci.

 

Autor: Jaroslav Březina, sbírka: Michal Štrublík
Datum: 00.00.1978
Místo: Šumperk

Jedna z tradičních olomouckých "ušastých" zahájila svůj provoz ve výtopně Praha - Masarykovo n. dne 7. 1. 1939. Během války lokomotiva střídala výtopny po celé Praze, přičemž Prahu natrvalo opustila 8. 8. 1948, kdy odešla jezdit "pod Beskydy" do depa Ostrava. Krátce byla propůjčena do Valašského Meziřící, aby sem natrvalo přešla 16. 8. 1961. Takřka přesně o pět let později byla převedena do Olomouce, kde jezdila na trati do Jeseníku přes Uničov a do Přerova. Několikrát byla propůjčena i do PLD Šumperk, kde ji několik políček filmu věnoval Jaroslav Březina. Zrušena byla 15. června 1977.

 

strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 poslední
Top