Stankovany

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 17.08.1989
Místo: Stankovany

"Šesťkolák" E669.2102 prechádza v čele nákladného vlaku cez liptovskú obec Stankovany a pokračuje ďalej v smere na Spišskú Novú Ves a Košice.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 26.07.2006
Místo: Stankovany

V rámci výrobního série 12E5 byla v plzeňských Závodech V.I.Lenina v roce 1957 pro ČSD vyrobena také lokomotiva E499.067. Obdržela tovární číslo 3597 a z výrobního závodu byla do LD Praha hlavní nádraží odeslána 3. dubna 1958. Zde dne 18.4 absolvovala TBZ. Od září 1958 na ní byly u dvou trakčních motorů zkušebně anglické uhlíky značky Morganit nahrazeny uhlíky sovětské výroby. V lednu 1960 se stěhuje do LD Praha střed a 16. listopadu 1960 pak odchází na Slovensko, do LD Žilina. Svého času se dokonce měla stát muzejní lokomotivou - vyhlášeno to bylo výnosem OŘ Bratislava ze dne 16.12.1991. V roce 2003 ovšem podstoupila "polonizaci" a následně byla nasazena do vozby rychlíků mezi Žilinou a polskými Katowicemi. Na snímku pořízeném 26. července 2006 před zastávkou Stankovany je zachycena na čistě vnitrostátním výkonu - osobním vlaku 7859 do Ružomberoka.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 26.07.2006
Místo: Stankovany

Osadou Stankovany projížděla 26. července 2006 v čele vlaku R 610 bratislavská krysa 350.003-0. Vyrobena byla ve Škodě Plzeň na základě objednávky Federálního ministerstva dopravy číslo 16.118/1972 ze dne 1.6.1972 pod výrobním číslem 6754. Její cena tehdy byla 6.454.000 Kčs. Ve výrobním závodě byla převzata 29.9.1975 a po dodání do depa Bratislava hlavné se podrobila dvěma Technicko bezpečnostním zkouškám - nejprve na střídavém systému, tu absolvovala 25.11.1975 v úseku Bratislava - Sládkovičovo, následně pak i na stejnosměrném napájecím systému - ta proběhla 9.12.1975 na úseku Kolín - Úvaly. Do pravidelného provozu byla nasazena ještě téhož měsíce. V době pořízení této fotografie už měla najeto přes 5,5 milionu kilometrů.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 26.07.2006
Místo: Stankovany

Lokomotivou 363.148-8 začaly v roce v roce 1990 dodávky strojů páté výrobní série lokomotiv řady 363, označované jako tovární typ Škoda 69E5. Stroj tohoto označení bychom v současnosti na slovenských kolejích hledaly už marně, neboť po výměně podvozků s žilinskou 162.029 byl zrychlen a přeznačen na 362.002-8. Takto byl 26. července 2006 zachycen při průjezdu zastávkou Stankovany, krčící se pod 1169 metrů vysokým vrcholem Šípu, kopce, jenž na pomyslném žebříčku nejvyšsích slovenských hor drží 55. pozici.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 26.07.2006
Místo: Stankovany

K zastávce Stankovany se 26. července 2006 se soupravou kolejových polí ploužila dvojice žilinských "čmeláků." Zatímco v čele soupravy jel stroj 770.059-4, na postrku tuto průběžně nebržděnou soupravu jistil stroj 771.142-7.

Autor: Dušan Mrňa
Datum: 05.06.2015
Místo: Stankovany

Malebnou krajinou kolem Váhu projíždí 183.013-2 v čele uceleného nákladního vlaku.

Autor: Dušan Mrňa
Datum: 09.06.2018
Místo: Stankovany

Před blížící se prudkou bouřkou uhání směrem do Kraľovan 383.102-1 v čele R 608 "Žilinská univerzita".

Autor: Dušan Mrňa
Datum: 09.06.2018
Místo: Stankovany

Před vydatným deštěm ujíždí se svým vlakem stroj 183.021-5