Praha Horní Měcholupy

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 7.9.2006
Místo: Praha Horní Měcholupy

Před samotným zahájením rekontrukcí lokomotiv řad 751 a 752 na elektrické vytápění vlakových souprav, bylo v roce 1991 rozhodnuto provést dvě prototypové rekonstrukce, pro které byly vybrány stroje 751.039 a 751.051. Jako první byl dokončen jihlavský prototyp, původní 751.039. Na ní byla v první polovině roku 1992 provedena samotná rekonstrukce a po ní vykonala 28. července 1992 v úseku Jihlava - Havlíčkův Brod novou TBZ. Následující den dostala tabulky s novým označením 749.039 a k 2. srpnu 1992 byla přečíslována i administrativně a následně byla nasazena do provozu. Postupem let se dostala do Prahy, kde byla vršovickým depem nasazována na nejrůznější výkony - od osobních vlaků na posázavském Pacifiku, přes nákladní dispečerku S13, až po různé mimořádné výkony. Jedním z nich byla i napěťová výluka mezi Hostivaří a Uhříněvsí 7.9.2006, na níž byla zamračená 749.039 zachycena u Horních Měcholup na přípřeži elektrické jednotky 451.095+096 na vlaku Os 9127.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 25.9.2006
Místo: Praha Horní Měcholupy

K zastávce Horní Měcholupy se během napěťové výluky konané 25. září 2006 blíží vlak R 633 do Českých Budějovic, vedený v úseku Praha-Hostivař - Praha-Uhříněves kromě vlakového esa 363.109 ještě také přípřežní zamračenou 749.146.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 29.9.2006
Místo: Praha Horní Měcholupy

V čele přetahu do Uhříněvse byla před zastávkou Praha Horní Měcholupy 29. září 2006 zachycena tehdy ještě vršovická zamračená 749.251.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 30.9.2006
Místo: Praha Horní Měcholupy

Z důvodu napětové výluky, konané 30. září 2006, dostala elektrická jednotka 452.001 + 002 mezi stanicemi Praha Hostivař a Praha Uhříněves na přípřež lokomotivu nezávislé trakce v podobě motorové lokomotivy 751.364. Snímek zychytil vlak Os 9127 před zastávkou Horní Měcholupy.

strana: 1
Top