Praha-Smíchov

Autor: sbírka: Josef Motyčka
Datum: 00.01.1972
Místo: Praha - Smíchov

Inventárně poslední dodanou lokomotivou řady 475.1 ČSD byla 475.1147. Za svůj život vystřídala jen tři depa - Vrútky, Zvolen a Plzeň. Do svého posledního depa byla 475.1147 inventárně zařazena 21. 12. 1967 z depa Zvolen, odkud měla přední návěstní svítilny netradičně umístěny blíže u sebe, čímž byla velmi jednoduše rozeznatelná. Tato úprava byla na Slovensku uplatněna i na 475.185 či 498.113. 15. 8. 1969 byla do Českých Velenic přistavena k provedení dílenské opravy v rozsahu Lg. Tato oprava byla dokončena 26. 9. 1969 a po jejím návratu byla dále využívána v rychlíkové službě mezi Plzní a Prahou. K elitním strojům patřila až do oficiálního ukončení parního provozu na rychlících a osobních vlacích na rameni do Prahy, kdy 2. června 1973 odvezla četa Firbach/Vavřík poslední parní R67 do Plzně. 4. 7. 1973 byly stroje řady 498.1, 475.1 s kluznými nápravovými ložisky a 475.1147 odstaveny do zálohy dráhy. V provozu zůstaly jen stroje 475.1112, 126, 134, 138 a 142; přičemž jen 475.1142 s platností nového GVD 1973/1974 byla v turnusu na osobních vlacích do Domažlic. V Domažlicích pak jezdila turnusově místní 475.1138. Vraťme se ale k 475.1147 - koncem září 1973 byla opětovně zatopena a společně s dalšími lokomotivami využívána za „poruchové“ lokomotivy nových trakcí a na rekreačních rychlících do Prahy. Neboť poslední dílenskou opravou prošla v prosinci 1973, její život skončil 27. 12. 1974, kdy byla zrušena a bez tendru předána k likvidaci do Kovošrotu Plzeň.

 

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 20.04.1981
Místo: Praha-Smíchov

Ve stanici Praha-Smíchov byl pořízen záběr na "žehličku" E458.0017, která ten den sloužila na výkonu "E10" ( pražské přetahy ).

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 27.06.1981
Místo: Praha-Smíchov

Libeňská "dvaašedesátka" M262.0141 čeká na nástup cestujících, aby pak mohla vyjet v čele osobního vlaku směr Beroun.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 11.06.1983
Místo: Praha-Smíchov

Po několik desetiletí neměnný obrázek ze smíchovského nádraží, jednotka EM475.1025/EM475.1026 je nachystána na odjezd s osobním vlakem směrem na Beroun.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.11.1983
Místo: Praha-Smíchov

Část lokomotivy E499.1013 v každodenním ruchu ve stanici Praha Smíchov. Za povšimnutí stojí i patrové vozy, tolik typické i pro trať do Berouna.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 02.11.1983
Místo: Praha-Smíchov

Plzeňská "čtverka" T478.4059 přijíždí s rychlíkem do stanice Praha-Smíchov. 

Autor: Josef Mandys
Datum: 07.04.1987
Místo: Praha-Smíchov

Rachot netlumeného motoru K6S310DR v útrobách stroje T669.0013 byl mnoho let kulisou pro okolí smíchovského nádraží. Na snímku ze dne 7.4.1987 vidíme zmíněnou místní stálici na staničním posunu.

Autor: Josef Mandys
Datum: 07.04.1987
Místo: Praha-Smíchov

Mezi záplavou "rudých brejlovců" byla i v 80. letech jedna výjimka a tou byla lokomotiva T478.3396, která měla celkově zajímavý osud. Po nehodě v Mostě byla v podstatě složena z dílů lokomotivy T478.3004 a i proto byla následně "dvouoká". Na snímku ze 7.4.1987 je zobrazena ve stanici Praha-Smíchov.

strana: 1 2 3 4 5 poslední
Top