Praha-Holešovice

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 29.10.1994
Místo: Praha-Holešovice

Rušeň 163.244-7 bol v krásny jesenný deň roku 1994 zachytený v žst. Praha-Holešovice.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 21.06.1995
Místo: Praha-Holešovice

Odstavená "gorila" 350.017-0 zapózovala autorovi na nádraží Praha-Holešovice, kde tyto lokomotivy pravidelně odstupovaly z mezinárodních vlaků od Brna. 

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 07.06.1997
Místo: Praha-Holešovice

Slovenská "gorila" 350.016-2 najíždí za slunného počasí ve stanici Praha-Holešovice na mezinárodní vlak EC 171 "Hungaria".

Autor: Jan Novotný
Datum: 22.01.2001
Místo: Praha-Holešovice

Mezinárodní vlak EC 171 "Hungaria" zastavil ve stanici Praha-Holešovice, kde dojde k výměně lokomotiv. Odstoupí tak stroj 371.015-9 a nahradí ho bratislavská "gorila" ř. 350.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 00.00.2006
Místo: Praha-Holešovice

Pravidelný provoz jednotek řady 680 ČD byl zahájen dnem 11. 12. 2005. I když se kvůli neschválení těchto jednotek pro provoz v Rakousku nenaplnil původní záměr nasadit je v pětidenním oběhu zahrnujícím také dva páry vlaků do Vídně, bylo přistoupeno k náhradní variantě. Ta obsahovala šest párů vlaků kategorie SuperCity mezi Prahou a Ostravou (tři jednotky) a dva páry vlaků kategorie EC/IC na rameni Praha - Břeclav (jedna souprava). Pro všechny tyto vlaky bylo v Praze výchozí / koncovou stanicí nádraží Holešovice. Právě tam na jaře 2006 vznikl snímek jednotky inventárního čísla 003, konkrétně vozu 682.003-9. Ten byl později zrušen po nehodě, ke které došlo 22. července 2015 v 7.41.49 hodin ve Studénce, kdy se na jistebnickém zhlaví, na přejezdu v km 245,044, v rychlosti 142 km/h střetl s kamionem SCANIA P124 s návěsem. Souprava tahače s návěsem se zaklínila do vozu 682.003 až po úroveň sloupku mezi 2. a 3. levým bočním oknem, přičemž z cestujících v něm, tři tuto událost zaplatili životem.

Autor: Ing. Stanislav Lopata
Datum: 25.05.2006
Místo: Praha-Holešovice

Noční snímek "elitní" plzeňské rychlíkové lokomotivy 363.047-2 byl pořízen ve stanici Praha-Holešovice.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 13.03.2007
Místo: Praha-Holešovice

Výrobním číslo 6770 ve Škodě Plzeň dostala lokomotiva ES499.0019, vyrobená pro ČSD v roce 1975. Od výrobce byla převzata dne 29.11.1975, společně se sesterskou lokomotivou ES 499.0020. Oba tyto stroje putovaly do RD Bratislava, kde byly po vykonání technicko - bezpečnostních zkoušek nasazeny do provozu. Obě společně je absolvovaly ve dnech 11.12.1975 (pro střídavou napěťovou soustavu) a 4.1.1976 pro napájecí soustavu stejnosměrnou. V té době ale měly povolenou maximální rychlost pouze 120 km/h, rychlost 140 km/h u nich byla povolena až od roku 1988, kdy všechny stroje této řady (kromě v té době už zrušené ES499.0010), vykonaly TBZ pro provoz rychlostí 140 km/h. V případě stroje 350.019 k tomu došlo 24.9.1988. Na snímku z holešovické přeložky, pořízeném nedaleko odbočky Rokytka, se lokomotiva 350.019-6 představuje 13.března 2007 v čele EC 172 "Vindobona", mířícím na přepřah do stanice Praha-Holešovice.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 23.04.2007
Místo: Praha-Holešovice

Mezi odbočkou Rokytka a železniční stanicí Praha-Holešovice vznikl 23. dubna 2007 snímek uhelky 122.046-6, rozvážně nabírající rychlost v čele směsky, směřující z Prahy-Libně na sever Čech.