Praha-Bubny

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 18.08.2006
Místo: Praha-Bubny

Historie motorových jednotek řady 814 se zcela nenápadně začala psát 22.7.2004, kdy u dopravny Blanice došlo k čelní srážce dvou osobních vlaků, vedených motorovými vozy 810.095-0 a 810.225-3. Tato vážná nehoda stála životy dva cestující a 35 osob utrpělo zranění. Oba motorové vozy zúčastněné na této nehodě byly odstaveny a druhý z nich, 810.225, se později spolu s přípojným vozem 010.522 stal základem pro prototypovou jednotku řady 814.001-4. Ta byla 3. října 2005 slavnostně představena na 47. Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně a o měsíc později, 16.11.2005, byla předána Českým Drahám a zařazena do zkušebního probozu v PJ Rakovník. Jednou z tratí, kam ji rakovnické depo nasazovalo, byla i trať do Prahy - zde, také 18. srpna 2006 vznikl ve stanici Praha-Bubny její snímek, pořízený během obratu na osobní vlak číslo 2508.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 00.10.2006
Místo: Praha-Bubny

Fotogrammetrický měřící vůz pro měření průjezdných průřezů, označený FS-3, byl upraven z někdejšího motorového vozu 810.272, vyrobeného ve Vagónce Studénce v roce 1978 pod výrobním číslem 80511. Ke Správě železniční geodézie Olomouc se dostal v roce 1988 z LD Veselí nad Moravou v roce 1989. Až do dílenské opravy v roce 1997 ovšem fyzicky jezdil stále pod označením 810.272 a v unifikovaném nátěru vzor 88. Až v roce 1997 obdržel žlutý nátěr a označení FS-3. Na snímku z října 2006 je zachycen v železniční stanici Praha-Bubny při přípravě na měření průjezdného průřezu železničního tunelu v pražské Stromovce.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 09.10.2006
Místo: Praha-Bubny

Pod výrobním číslem 41-00 109 byla v roce 1965 vyrobena v Turčianských strojárnách v Martině lokomotiva T444.1516. Po technicko bezpečností zkoušce, která proběhla 8.12.1965, byla zařazena do provozu v SONP Kladno. Jen o 23 kilometrů dál, ale o 41 let později, vznikl 9. října 2006 její snímek ve společnosti vyhořelého stavědla číslo 2 v Praze Bubnech.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 19.04.2007
Místo: Praha-Bubny

Letmo nasazovaná "veselá kráva" 714.203-7 opustila 19. dubna 2007 stanici Praha-Bubny a s vlakem Os 9834 začíná zdolávat táhlé stoupání Stromovkou do Prahy-Dejvic.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 19.04.2007
Místo: Praha-Bubny

Ve stanici Praha-Bubny odpočíval 19. dubna 2007 po ranním výkonu v nákladní dopravě peršing 163.038-3, aby si pro změnu v osobní dopravě odpoledne střihl v čele modrých pater několik osobních vlaků na trati do Kralup nad Vltavou. Dnes bychom zde nenašli ani barevné stromořadí vložených návěstidel, ani lehce ošuntělou lokomotivu 163.038. Ta totiž byla 9. ledna 2012 přistavena do Pars Šumperk k rekonstrukci a od podzimu 2012 brázdí naše tratě pod označením 363.513.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 04.05.2007
Místo: Praha-Bubny

Ve stanici Praha-Bubny zastavil 4. května 2007 měřící vlak Služ 1.nsl 835, vedený brejlovcem 750.333-7.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 27.05.2007
Místo: Praha-Bubny

K zajímavému setkání došlo ve stanici Praha-Bubny 27.května 2007. Zatímco "karkule" 726.516 zde v té době vypomáhala na pracovních vlacích, "hektor" 720.509-9 se v Bubnech mihl jen na otočku, aby z dílen ATECO odvezl několik vozů.

Autor: David Prause
Datum: 03.07.2007
Místo: Praha-Bubny

Súkromná 726.516-8 bola so súpravou pracovného vlaku zachytená v pražských Bubnech.