Pardubice hl.n.

Autor: Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum: 00.00.1973
Místo: Pardubice hl.n.

Sto-desátá vyrobená lokomotiva úspěšné řady 475.1 zahájila svou službu v depu Spišská Nová Ves, po absolvování Technicko-policejní zkoušky, třetí májový den roku 1951. Krátce vystřídala služebny Žilina, Vrútky a Zvolen než na dobro opustila území dnešního Slovenska. 3. února 1958 se stává součástí flotily depa Praha - Vršovice. S postupně se snižující potřebou lokomotiv řady 475.1 v depu Vršovice dochází i u 475.1110 k nasazování na podřadné výkony, což se znatelně velmi rychle projevilo na jejím vzhledu i technickém stavu. Pro potřebu těchto lokomotiv v depu Hradec Králové dostala novou šanci a hradecké lokomotivní čety si tuto zbídačenou lokomotivu velmi oblíbily. V brzké době se z lokomotivy opět stal reprezentativní stroj, který se později řadil k těm nejpěknějším v Hradci Králové.

Pavel Vaníček 475.1110 zachytil na odjezdu z žst. Pardubice. Až do poloviny 70. let byly lokomotivy řady 475.1, z depa Hradec Králové, nasazovány na 232 kilometrů dlouhém rameni z Havlíčkova Brodu přes Pardubice do Liberce.

 

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 11.10.1976
Místo: Pardubice hl.n.

Provozně lehce opotřebená E469.126 vyčkává se svým vlakem v Pardubicích zřejmě na střídání strojvedoucích.

Autor: Oldřich Čížek
Datum: 00.7.1984
Místo: Pardubice hl.n.

Ve stanici Pardubice hl.n. byla autorem zachycena v čele rychlíku bobina E499.0084.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 01.09.1986
Místo: Pardubice hl.n.

Ve stanici Pardubice hl.n. zastavil rychlík ze stanice Košice, aby po odbavení cestujících mířil dál do stanice Praha hl.n. Na čele lokomotivy E499.0070 si můžeme všimnout upozornění na výročí SNP. Zkratka SNP označuje Slovenské národní povstání. Bylo to ozbrojené vystoupení protifašistických sil na území Slovenska v závěru druhé světové války, které trvalo od 29. 8. 1944 do 28. 10.  1944.

Autor: Oldřich Čížek
Datum: 15.11.1986
Místo: Pardubice hl.n.

Do Pardubic přitahla rychlík v listopadovém pošmournu, neméně pošmourná, ale stále elegantní bobina 140.057. Společnost jí v Pardubicích po dobu jejího pobytu dělala mimo jiné i "sadovka" která je k vidění napravo. I to je jedna z dnes už bohužel mizejících věcí veřejného prostoru.

Autor: Jan Novotný
Datum: 11.09.1988
Místo: Pardubice hl.n.

Z okna vlaku byl v Pardubicích vyfocen odpočívající "šestikolák" 181.065-4.

Autor: Ivan Bednařík
Datum: 18.10.1988
Místo: Pardubice hl.n.

V Pardubicích čekala na odjezd pražská jednotka 451.085-5/451.086. Tou dobou byla čerstvě v novém unifinikovaném nátěru.

Autor: Jiří Reitmayer
Datum: 26.08.1989
Místo: Pardubice hl.n.

Krátce po přeznačení na nové značení hnacích vozidel z rozhodnutí FMD z roku 1988, se nám představuje stroj 181.011 na trati nedaleko Pardubic.