Otrokovice

Autor: Ivan Bednařík
Datum: 80. léta
Místo: Otrokovice

V místním depu byla za mrazivé noci zachycena průmyslovka ČKD CS 350 továrního čísla 2641. Patřila k jedněm z prvních tohoto typu pro průmysl v ČKD. V tovární dokumentaci je uvedena informace, že byla vyrobena a předána podniku "Cukrovar a rafinérie cukru" v Uherském Hradišti. Dokumentace však mnohdy skrývá nepřesnosti a tak pravým domovem se stal cukrovar ve Starém Městě u Uherského Hradiště. Bratři Abraham a Heřman Mayové ho založili v roce 1868. Neboť Mayové byli židé, prodali cukrovar v roce 1937 a utekli před Hitlerem do Argentiny. Ačkoli byl cukrovar v roce 1945 vybombardován, ještě v témže roce vyhlašuje úspěšnou kampaň. Lokomotiva továrního čísla 2641 se pak neznámo kdy přesunula a dosloužila v sedmdesátých letech v Cukrovaru Čelechovice na Hané, kde sloužila společně se strojem Krauss Linz 1172/1921, který provoz na vlečce ukončil v roce 1976. Poslední řepná kampaň, už bez vlečkových lokomotiv, proběhla v roce 1981 a o rok později byl cukrovar, postavený už v roce 1839 hrabětem Filipem Ludvíkem de Saint Genois, zrušen. Stroj 2641 se pak po nějaké době dostal na pomník do Vsetína, kde byl místními železničáři opatrován do letošního roku 2015. V roce 2015 byl od ČD odkoupen Klubem přátel kolejových vozidel v Brně.

Autor: Ivan Bednařík
Datum: 2.pol. 80.let
Místo: Otrokovice

"Bobina" E499.0015 čekala v Otrokovicích na přistavení do čela některého z nákladních vlaků.

Autor: Miroslav Paulíček, sbírka: Aleš Krška
Datum: Konec 60.let
Místo: Otrokovice

Až na pět let strávených v depu Leopoldov byl stroj 534.0446 věrný Moravě. Svůj život zahájil v Břeclavi a přes Leopoldov a Brno se od 5. května 1965 objevoval v depu Bohumín, kam byl předán z Veselí nad Moravou. Při provozu na severu Moravy lokomotiva několikrát vystřídala depa Bohumín a Ostrava. Naposledy byla na začátku dubna 1978 předána z Bohumína do Ostravy, kde sloužila v depu na Báňské dráze. 11. 9. 1979 byla lokomotiva zrušena a pro dobrý stav kotle dál využívána k vytápěcím účelům jako vytápěcí kotel K 731.

 

Autor: Ivan Bednařík
Datum: 2. pol. 80. let
Místo: Otrokovice

V zasněžené otrokovické stanici posunoval místní "pilštyk" T466.0214. Za ním je zřetelná kancelářská budova místní továrny na pneumatiky, která tou dobou měla název Rudý říjen.

Autor: Radomír Březina
Datum: 80. léta
Místo: Otrokovice

V otrokovické strojové stanici se sešli oba zástupci hlavních řad nasazovaných v dané době na trať do Vizovic, jmenovitě M152.0507 a T466.0013.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 07.10.1974
Místo: Otrokovice

Vzácná fotografie ze dne 7.10.1974 zachycuje nákladní provoz v Otrokovicích. Hlavním motivem snímku je manipulační vlak do Gottwaldova s místním "pilštykem" T466.0012 a v pozadí je "sergej" ř. T679.1.

Autor: Jan Novotný
Datum: 00.10.1984
Místo: Otrokovice

Do Otrokovic se s nákladním vlakem zatoulala olomoucká "berta" T478.2031.

Autor: Ivo Raab
Datum: 05.10.1984
Místo: Otrokovice

Dne 5. 10. 1984 byl jízdou zvláštního vlaku zahájen elektrický provoz na úseku Hulín - Otrokovice. Slavnostní vlak s prototypem ES499.1002 z LD Jihlava byl ovšem vypraven v opačném směru. Ve výchozí stanici Otrokovice jej vidíme během slavnostního přestřižení pásky. Vzápětí začal zklušební elektrický provoz od Přerova, ať už starších stejnosměrných lokomotiv, anebo postupně oživovaných lok. ř. ES499.1 z ověřovací série.

strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 poslední
Top