Nymburk

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 02.09.1976
Místo: Nymburk

Olomoucká lokomotiva E669.2085 se dne 2.9.1976 podívala s nákladním vlakem až do Nymburka.

Autor: Josef Motyčka
Datum: 28.09.1976
Místo: Nymburk

Bez dvou dnů rovný rok před svým zrušením byl panem Josefem Motyčkou zachycen stroj 534.0380. Historie tohoto stroje se začala psát jeho předáním ČSD dne 8. dubna 1947. Jako u všech strojů vyrobených v ČKD se příprava k vykonání Technicko-bezpečnostní zkoušky prováděla pod výtopnou Vršovice-Nusle, kde byla "třistaosmdesátka" vedena od onoho 8. do 17. dubna 1947. Dne 11. 4. 1947 vykonala Technicko-bezpečnostní zkoušku a k 17. dubnu byla předána do Žiliny. Své výkony v následujících letech odevzdala depům Vrútky, Spišská Nová Ves, Prešov, Praha-Vršovice, Leopoldov, Hradec Králové, Turnov a od 20. 12. 1966 Havlíčkovu Brodu. 16. 9. 1976 byl stroj předán do depa Nymburk, aby již 24. 10. 1976 přešel zpět do Havlíčkova Brodu. Dodejme, dle poznámek autora, že ve Vrútkách (27. 4. 1947) byl lokomotivě přidělen vzhledově velmi pěkný tendr řady 930.1, inventárního čísla šest. Lokomotiva 534.0380 byla zrušena 26. 9. 1977 a 17. 5. 1978 předána k likvidaci v Kovošrotu Ostrava.

 

Autor: Josef Motyčka
Datum: 09.10.1976
Místo: Nymburk

Boční snímek Josefa Motyčky dává možnost nahlédnout "pod sukni" lokomotivy E499.095. Již na první pohled lze rozeznat odlišnost této lokomotivy oproti ostatním. Při dílenské opravě ve Vrútkách byla vybrána pro rekonstrukci podvozků, kdy byly staré ložiskové skříně nahrazeny novými s primárním vypružením provedeným pomocí pryžo-kovových bloků. V depu Česká Třebová, kteréžto depo nasazovalo své bobiny i v depu Nymburk, se stroj E499.095 vyskytoval až do svého přesunu 6. 10. 1978. Novým domovem se mu stala Ostrava, a rychle na to byl zařazen do rychlíkového turnusu. V roce 1980 o své podvozky přišel, když došlo k výměně se strojem E499.051. Po té podvozky ještě vystřídaly stroje E499.055 a nakonec lokomotiva 140.036, která s nimi byla zrušena.

 

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 05.12.1976
Místo: Nymburk

V Nymburku byla dne 5.12.1976 zachycena lokomotiva T212.085 s pracovním vlakem.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 14.06.1980
Místo: Nymburk

Pomyslné předávání "žezla". Tak by se dal nazvat snímek autora ze stanice Nymburk, kde vidíme čelo "staré trakce", lokomotivy 464.202 a elektrické lokomotivy E499.1026.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 29.05.1984
Místo: Nymburk

Při posunu na nymburském nádraží byla zvěčněna prototypová "ponorka" T457.0001.

Autor: Jan Novotný
Datum: 06.09.1986
Místo: Nymburk

U vjezdu do Nymburka hl.n. od Kostomlat n. L. byla dne 6.9.1986 vyfocena třebovská lokomotiva E479.0015. Na snímku je zachycena i s dodnes existujícím domkem, v té době ještě funkčním závorářským stanovištěm Zv.X  "Desítka" , které bylo podřízeno signalistovi St.3 hlavního nádraží. 

Autor: Jan Novotný
Datum: 06.09.1986
Místo: Nymburk

Z Nymburka odjíždí "bobina" E499.0099 s legendárním a nechvalně proslulým rychlíkem 522, jedoucím z Moskvy do Milovic.