Nymburk

Autor: sbírka: Josef Motyčka
Datum: 00.00.1965
Místo: Nymburk

Ve sbírkách Josefa Motyčky se nachází blíže nedatovaný "rodinný" snímek lokomotivy 354.1161 se svou lokomotivní četou. K lokomotivě můžeme uvést hned několik dat - předána k ČSD byla po provedené technicko-policejní jízdě 10. prosince 1930. V prosinci 1937 je vykazována výtopnou Česká Lípa a v průběhu války - od roku 1943 - ve výtopně Nymburk. Zde setrvala do 7. května 1969 pouze s jedinou delší přestávkou od 15. ledna 1957 do 17. 10. 1960, kdy jezdila pod strojovou stanicí v Praze - Těšnově. Její poslední služebnou byl Havlíčkův Brod, kde v místním depu proběhlo i její zrušení dne 16. března 1970. Likvidace proběhla v Kovošrotu Dříň, kam byla oficiálně předána 14. 4. 1971.

 

Autor: sbírka: Josef Motyčka
Datum:
Místo: Nymburk

Ačkoli je místo pořízení snímku známé, datum nikoliv. Během první republiky byla pořízena krásná momentka z prostor výtopny Nymburk se stroji řady 354.1. Zatím co v popředí je s lokomotivní četou 354.187, v pozadí zachycená 354.1 zůstává v anonymitě. Stroj 354.187 přečkal ve výtopně Nymburk celou válku a odešel až 20. 6. 1948 do Meziměstí. Odtud 26. listopadu 1970 přešel do své poslední služebny v Hradci Králové. Zrušen byl u ČSD dne 15. 5. 1973 a předán k likvidaci o pár měsíců později do místního Kovošrotu.

 

Autor: Josef Motyčka
Datum: 08.05.1970
Místo: Nymburk

S postupující elektrifikací byly jihlavské lokomotivy řady 464.0, 1 a 2 postupně nahrazovány novou trakcí a přesouvány do nových dep - řada 464.1 byla již dříve slíbena pro depo v Nymburce, kam „jednička“, jako druhá v pořadí, 1. září 1966 skutečně odešla. Její odeslání do Nymburka však příliš provozní využití nezměnilo a dál byla provozována s osobními vlaky do Prahy - Těšnova. V Nymburku jezdila přes devět let.

 

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.00.1973
Místo: Nymburk

V lednu 1940 byla na Masaryčku předána nová 464.071. Po několika letech v Chomutově a Podmoklech byla od dubna 1949 dlouhé roky v Liberci. Zde sloužila do 1. září 1958, kdy přešla do PLD Praha - Smíchov. Až 2. 9. 1967 se jejím domovem stal Nymburk, kde však v roce 1973 stála více v záloze, než jezdila. 18. ledna 1974 odešla do Letohradu, kde slouží až do 14. 10. 1978, kdy byla ze služby u ČSD vyřazena. Zanikla o dva roky později v Kladně.

 

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 00.04.1974
Místo: Nymburk

Zánovní pražská lokomotiva E469.3012 vyčkávala v Nymburku na další nasazení.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 00.03.1975
Místo: Nymburk

Boční snímek lokomotivy E469.2012 ( LD Ústí nad Labem ) byl pořízen v březnu roku 1975 v Nymburku.

Autor: Josef Motyčka
Datum: 00.04.1975
Místo: Nymburk

S osobním vlakem od Kolína do Nymburka brzdí třebovská lokomotiva E499.035. I ona v průběhu léta 1974 dostala unifikovaný celozelený nátěr. 20. prosince 1978 opustila Třebovou a jejím dalším domovem se staly Košice. Zrušena byla ve Spišské Nové Vsi 12. května 1992 po poškození nápravové převodovky. Její technický stav byl již v předchozích měsících špatný, a proto depo takové závady využilo pro její zrušení. Po zrušení byla upravena na pojízdnou plošinu k opravě haly spišského depa.

 

Autor: Josef Motyčka
Datum: 29.04.1975
Místo: Nymburk

V červnu 1974 se vrátila z dílen ve Vrútkách lokomotiva E499.003 v celozeleném nátěru. Unifikace barevných nátěrů měla normalizační charakter - snaha pestrou škálu barevných lokomotiv omezit a pomocí základních barev nátěry lokomotiv sjednotit a jednotlivé druhy rozlišit. Trojka patřila k prvním lokomotivám řady E499.0, která tento unifikovaný, a značně nepovedený nátěr, dsostala. Na konci roku 1974 E499.003 získala stříbrný prolis, se kterým byla vyfotografována před májovými oslavami v roce 1975. Tento nepovedený unifikační nátěr hnacích vozidel 1. 1. 1977 doznal první změny, kdy tmavou vagónovou zelení byla opatřena jen spodní polovina skříně a horní část byla krémová.

strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 poslední
Top