Nové Zámky

Autor: Werner Hubert, sbírka: Josef Motyčka
Datum: 00.06.1955
Místo: Nové Zámky

Velmi krátce jezdila v Nových Zámcích i lokomotiva 387.013 - od 27. 5. 1955 do 22. 9. 1955. V témže roce odjela z Nových Zámků do rodného Přerova, kde setrvala do 22. 12. 1963, kdy odešla do Brna. Nejprve do Horních Heršpic a od 1. 10. 1964, po reorganizaci a rozdělení výkonů, do depa na dolním nádraží. Již jako neprovozuschopná odešla z Brna do Bohumína, kde setrvala ve stavu od 4. 10. do 6. 10. 1969, kdy proběhlo její zrušení i s tendrem 923.016. V prosinci téhož roku byla převedena na vytápěcí kotel K 421 - vytápěla remízu místního depa do poslední topné sezóny 1974/1975. 29. 12. 1975 byla jako vytápěcí kotel předána do místního kovošrotu k likvidaci.

Pokud doplníme personální obsazení lokomotivy pro její první rychlíkový turnus do Prahy, platný od 15. 5. 1933 výtopny Přerov, pak jejími prvními strojvůdci byli pánové František Pospíšil/Sova, Dorazil a Jan Lidermann/Paukert, Pravda. Turnus sestával z devíti dnů, přičemž v devátém dni byl stroj vymýván. V jízdním řádě 1934/1935 byl turnus upraven – R 159 a 160 byl opět převeden do vozby depa Bohumín motorovými vozy z Bohumína přes Přerov do Prahy, čímž z turnusu zákonitě musela vypadnout jedna lokomotiva řady 387.0 – byla to námi sledovaná třináctka. Strojvedoucí Ledermann přešel na 387.012 místo Karla Fischera a František Pospíšil odešel na 387.016, kde vystřídal hvězdného přerovského strojvedoucího Arnošta Šatánka (ten nahradil strojvedoucího Tabáčka na 387.017).

 

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 20.08.1985
Místo: Nové Zámky

V Nových Zámcích stála v čele patrové jednotky Bpjo "laminátka" S499.1004.

Autor: Jan Novotný
Datum: 18.06.1986
Místo: Nové Zámky

Prototypová lokomotiva T466.0001 byla vyfocena dne 18.6.1985 v domovských Nových Zámcích.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 07.07.1989
Místo: Nové Zámky

V Nových Zámcích byla dne 7.7.1989 zvěčněna místní turnusová "krasavice" T478.3031.

Autor: Jan Novotný
Datum: 19.06.1991
Místo: Nové Zámky

Kabiny z rozpálených lokomotiv 735.001-0 a 726.038-3 čekaly na odvoz do kovošrotu v depu Nové Zámky.

K osudu prototypové lokomotivy T466.0001 ( 735.001-0 ) napsal Leoš Tomančák:

"První a jediný prototyp T 466.001 byl vyroben roku 1971 pod číslem 423-0001/1971. Ke zkouškám byl předán v roce 1972 a střídavě se vracel do výrobního podniku. K ČSD byl převzat až 10. 9. 1975, o den později dorazil do domovského depa Bratislava a 12. 9. 1975 vykonal technicko-bezpečnostní zkoušku na úseku Šenkvice - Cífer. Nasazen byl ve vozební stanici Zohor, odkud vyjížděl s nákladními i osobními vlaky do Plaveckého Mikuláše. Už 15. 9. 1975 měl neschopnost v žst. Jablonové při vedení Os 22519. Už 8. 11. 1977 byl předán do RD Nové Zámky a krátce na to, 6. 1. 1978 byl odvezen kvůli opravě generátoru a motoru s termínem ukončení opravy 30. 8. 1980 (!). V roce 1985 byl na střední opravě v ŽOS Zvolen, která byla pro nedostatek náhradních dílů (především olejového chladiče) přerušena a prototyp T 466.0001 předán až 18. 2. 1986 a byla to jeho poslední dílenská oprava. Konec všem útrapám nastal 29. 5. 1990, kdy již přečíslovaný stroj 735.001 vedl pracovní vlak na provozované koleji poblíž výhybny Kamenica nad Hronom. Tam do něj narazil mezistátní osobní vlak č. 2122 z Budapešti do Štúrova, vedený lokomotivou V 43.1199. Dne 17. 12. 1990 byl prototyp zrušen a během roku 1991 sešrotovaný v domovském depu Nové Zámky. "

Zdroj: https://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=1205

Autor: Jan Novotný
Datum: 19.06.1991
Místo: Nové Zámky

Kabiny z rozpálených lokomotiv 726.038-3 a 735 001-0 čekaly na odvoz do kovošrotu v depu Nové Zámky.

Autor: Jan Novotný
Datum: 19.06.1991
Místo: Nové Zámky

Do Nových Zámků dorazil osobní vlak v čele s 560.015-0, ovšem na konci soupravy nebyla její sesterská 560.016-8, ale náhradní "hlava" v podobě 560.034-1.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 21.06.1992
Místo: Nové Zámky

"Laminátka" 240.143-8 ( ex S499.1025 ) byla zdokumentována ve stanici Nové Zámky.

strana: 1 2 3 4 5 6 7 poslední
Top