Nové Zámky

Autor: Werner Hubert, sbírka: Josef Motyčka
Datum: 00.06.1955
Místo: Nové Zámky

Velmi krátce jezdila v Nových Zámcích i lokomotiva 387.013 - od 27. 5. 1955 do 22. 9. 1955. V témže roce odjela z Nových Zámků do rodného Přerova, kde setrvala do 22. 12. 1963, kdy odešla do Brna. Nejprve do Horních Heršpic a od 1. 10. 1964, po reorganizaci a rozdělení výkonů, do depa na dolním nádraží. Již jako neprovozuschopná odešla z Brna do Bohumína, kde setrvala ve stavu od 4. 10. do 6. 10. 1969, kdy proběhlo její zrušení i s tendrem 923.016. V prosinci téhož roku byla převedena na vytápěcí kotel K 421 - vytápěla remízu místního depa do poslední topné sezóny 1974/1975. 29. 12. 1975 byla jako vytápěcí kotel předána do místního kovošrotu k likvidaci.

Pokud doplníme personální obsazení lokomotivy pro její první rychlíkový turnus do Prahy, platný od 15. 5. 1933 výtopny Přerov, pak jejími prvními strojvůdci byli pánové František Pospíšil/Sova, Dorazil a Jan Lidermann/Paukert, Pravda. Turnus sestával z devíti dnů, přičemž v devátém dni byl stroj vymýván. V jízdním řádě 1934/1935 byl turnus upraven – R 159 a 160 byl opět převeden do vozby depa Bohumín motorovými vozy z Bohumína přes Přerov do Prahy, čímž z turnusu zákonitě musela vypadnout jedna lokomotiva řady 387.0 – byla to námi sledovaná třináctka. Strojvedoucí Ledermann přešel na 387.012 místo Karla Fischera a František Pospíšil odešel na 387.016, kde vystřídal hvězdného přerovského strojvedoucího Arnošta Šatánka (ten nahradil strojvedoucího Tabáčka na 387.017).

 

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 20.08.1985
Místo: Nové Zámky

V Nových Zámcích stála v čele patrové jednotky Bpjo "laminátka" S499.1004.

Autor: Jan Novotný
Datum: 18.06.1986
Místo: Nové Zámky

Prototypová lokomotiva T466.0001 byla vyfocena dne 18.6.1985 v domovských Nových Zámcích.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 07.07.1989
Místo: Nové Zámky

V Nových Zámcích byla dne 7.7.1989 zvěčněna místní turnusová "krasavice" T478.3031.

Autor: Jan Novotný
Datum: 19.06.1991
Místo: Nové Zámky

Do Nových Zámků dorazil osobní vlak v čele s 560.015-0, ovšem na konci soupravy nebyla její sesterská 560.016-8, ale náhradní "hlava" v podobě 560.034-1.

Autor: Jan Novotný
Datum: 19.06.1991
Místo: Nové Zámky

V domovských Nových Zámcích posunovala "ťapka" T458.1083, která měla na čele netradiční a nevzhledný pluh.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 21.06.1992
Místo: Nové Zámky

"Laminátka" 240.143-8 ( ex S499.1025 ) byla zdokumentována ve stanici Nové Zámky.

Autor: Jan Novotný
Datum: 13.07.1995
Místo: Nové Zámky

V novém slušivém laku, takřka provedeném dle továrního schématu, byla v Nových Zámcích vyfocena "laminátka" 240.003-4.

strana: 1 2 3 4 poslední
Top