Most

Autor: sbírka: Roman Libra
Datum: 00.00.1934
Místo: Most

25. července 1933 byla provedena tlaková zkouška kotle 15640 pro budoucí lokomotivu 464.001. Ta byla ČSD prozatimně předána závodem ČKD 2. listopadu 1933 a po TPZ dne 24. 11. 1935 (úsek Praha - Kolín; 105 km/h) byla přidělena pro rychlíkovou službu do depa Chomutov. Zachycena byla v roce 1934 neznámým fotografem ve stanici Most. Lokomotiva je ještě bez kouřových deflektroů, které byly dosazeny až při dílenské opravě na základě výnosu MD 6444/2 ze dne 8. 3. 1935

 

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 00.10.1967
Místo: Most

V roce 1962 narušila vládu lounských "sedmiček" první lokomotiva řady 365.0 inventárního čísla 21, která s vlakem do Prahy přijela poprvé 3. dubna 1962. 1. května téhož roku přišla do Loun druhá lokomotiva - 365.038. V následujících měsících byla vláda řady 354.7 ukončena a začala se nová epocha s řadou 365.0 mezi Prahou a Mostem. Od května 1963 začal platit nový turnus, kde jezdily stroje 365.008, 17, 21 a 38. V následujících letech probíhaly drážní "škatulata hejbejte se"; v GVD 1966/1967 byly v turnusu inv. čísla 05, 08, 17 a 38. Letmo byly nasazovány 365.011, 20, 25 a navíc 354.777, která své poslední výkony před odstavením odevzdala depu Louny v březnu 1968! V roce 1968 byla 365.038 vedena už jen letmo, neboť turnus "třistapětašedesátek" byl nahrazen nově příchozími stoji 475.1. Lokomotiva 365.038 byla zrušena 26. února 1968 - v provozu se udržela takřka 45 let. Prodána k vytápění byla 17. 3. 1970 do národního podniku Vitana Prostějov.

 

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 00.10.1967
Místo: Most

Lidé&lokomotivy: Píše se říjen roku 1967; v Mostě se chystá lokomotivní četa A. Hrubý - A. Pavlátko, se svou 365.005,na zpáteční jízdu do Loun.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 00.10.1967
Místo: Most

Železniční stanice Most; stroj 365.005 během údržby její lokomotivní četou. Lokomotiva a dokonce i nádraží již patří minulosti. 365.005 patřila v té době depu Louny, které těmito stroji obsluhovalo ramena z Loun do Prahy-Středu, Lovosic, Litoměřic, Rakovníka, Prahy-Buben a samozřejmě do Mostu. V Lounech tou dobou byla celkem krátce, předána byla 20. 6. 1967 z Ústí nad Labem. Zrušena byla už 28. 2. 1968 a zlikvidována byla ve stejném roce na Tuháni.

 

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 00.09.1968
Místo: Most

Motorové vozy řady M 286.0 nebyly na mostecku nikdy příliš rozšířené. Jeden z nich tu autor zachytil v září roku 1968. Stroj M 286.0012 zde vyčkával na původním mosteckém nádraží. Připomenout můžeme, že stanice byla krátce na to zlikvidovaná v rámci těžby uhlí a výstavby nového města včetně stanice, jak ji známe dnes.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 10.09.1970
Místo: Most

Unikátní záběr tehdy "zánovní" lokomotivy E469.2002 z původní stanice tehdy likvidovaného "starého" města Most.

Autor: Josef Mandys
Datum: 00.00.1976
Místo: Most

Při pracovním výkonu na stavbě nového mosteckého nádraží byla vyfocena chomutovská "pětasedma" 475.109. Vedle ní je vagón s pískem, který byl zamrznutý a byl tak pomocí páry rozmrazován. Lokomotivní četu tvořili strojvedoucí Karel Křížek a topičem byl Josef Mandys, jenž tento obrázek pořídil.

Autor: Josef Mandys
Datum: 00.00.1976
Místo: Most

Často je velkou škodou, že daná fotografie u sebe nemá i zvukovou stopu, protože zrovna v případě rozjezdu "štokra" 556.0171 v Mostě by to byl jistě zajímavý zážitek. Daná lokomotiva byla vyrobena v roce 1953 pod výrobním číslem 2938, po 27 letech byla k datu 26.6.1980 zrušena.