Mladá Boleslav hl.n.

Autor: Josef Motyčka
Datum: 05.03.1976
Místo: Mladá Boleslav hl.n.

Ve strojové stanici Mladá Boleslav dosluhovaly ke konci parního provozu řady 423.0 různých provedení a 434.2. Nejznámějšího místním "čtyřkolákem" byl stroj 434.2224, který dlouhé roky vozil vlaky do Staré Paky.

 

 

 

Autor: Josef Motyčka
Datum: 23.03.1976
Místo: Mladá Boleslav hl.n.

V depu Turnov jezdila lokomotiva 534.0504 od 1. května 1974. Sloužila zde jen dva a půl roku - zrušena byla 10. 12. 1976. Zdání by však mohlo klamat - kotlově propadla 5. ledna 1976 a po další prohlídce byl lokomotivě umožněn provoz o tři měsíce do 5. dubna 1976. Zachycena byla Josefem Motyčkou při jedné ze svých posledních jízd u ČSD. K likvidaci byla předána 23. 10. 1977 do Kovošrotu Gáň.

Autor: Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum: 22.04.1976
Místo: Mladá Boleslav hl.n.

Na nádraží v Mladé Boleslavi mezi výkony dobíral vodu "štokr" 556.0204 (v.č. 2971, r.v. 1954). Už i tato lokomotiva zde "pěla labutí píseň" a datumem 12.12.1978 na ní byl vydán rušící výnos.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 23.06.1976
Místo: Mladá Boleslav hl.n.

V Mladé Boleslavi byla v čele nákladního vlaku vyfocena zánovní "fujara" T466.0075, která se v místním depu zabydlela na více než dvě desetiletí.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.08.1976
Místo: Mladá Boleslav hl.n.

Depo v Mladé Boleslavi bylo proslulé velmi silným provozem parních lokomotiv ř. 423.0 na místních tratích. V srpnu roku 1976 se ovšem jednalo již jen labutí píseň těchto strojů, protože již brzy je čekala náhrada motorovými lokomotivami. Zobrazená lokomotiva 423.084 byla vyrobena v roce 1927 ( v.č. 431 ) ve Škodových závodech v Plzni, zrušena byla necelý rok po vyfocení, k datu 26.9.1977. Nečekala ji hned šrotace, ale přesun do skanzenu v České Třebové a počítalo se s ní pro budoucí zachování. Ovšem po zrušení skanzenu a rozpuštění sbírky se jí nevyhnula.

Zajímavostí z jejího provozu je nehoda ze dne 2.7.1932, kdy došlo ke srážce smíšených vlaků mezi Znosimí a Domašínem. Značně poškozeny byly obě aktérky střetu - 423.084 a 423.0107, ale následně se po opravách vrátily do provozu a sloužily ještě více než 40 let.

Autor: Zdeněk Brožek
Datum: 00.04.1990
Místo: Mladá Boleslav hl.n.

Pečlivě udržovaný "sergej" 781.425-4 čeká v Mladé Boleslavi na odjezd s nákladním vlakem do Všetat.

Autor: Josef Mandys
Datum: 14.04.1990
Místo: Mladá Boleslav hl.n.

Návšteva obrovského "albatrosa" 498.022 v mladoboleslavské "strojovke" v apríli 1990 určite vyvolala pozdvižení, kedže toto malé depo bolo z hľadiska prevádzky parných rušňov vždy symbolom najmä pre "malé býčky" radu 423.0.

Autor: Zdeněk Brožek
Datum: 00.11.1990
Místo: Mladá Boleslav hl.n.

781.489-0 pomáhala turnovskému "brejlovci" 753.387 s osobním vlakem.