Lužná u Rakovníka

Autor: sbírka: Josef Motyčka
Datum: 01.11.1969
Místo: Lužná u Rakovníka

Ze sbírek Josefa Motyčky jsme dnes zařadili snímek z nehody lokomotivy 534.0439, která prodělala první listopadový den 1969 čelní střet v úseku Lužná - Řevničov. V PLD Kladno byla vykazována od 24. 5. 1968, kam přešla s tendrem 935.052. Po čelním střetu byla 534.0439 odstavena z provozu a přišla o poškozený tendr 935.052, který depo nahradilo tendrem 935.1108. Neboť byla zdeformována dýmnice, byla v únoru 1970 přistavena do opravy v rozsahu LG, ze které se vrátila zpět do Kladna po převzetí z dílen 28. 2. 1970. Takřka celý rok 1978 byla lokomotiva již využívána k vytápění a nakonec 19. 2. 1979 propadla. 22. února byla navržena na zrušení a až 11. 9. 1979 byla zrušena. V prosinci 1979 byla přistavena k likvidaci do Kovošrotu Zdice.

Autor: Pavel Mitro & spol.
Datum: 90. léta
Místo: Lužná u Rakovníka

Nedaleko Řevničova a Lužné u Rakovníka byl pořízen snímek nákladního vlaku, který vedla lokomotiva 753.076-9.

Autor: Josef Motyčka
Datum: 08.01.1977
Místo: Lužná u Rakovníka

Fotograf zachytil posunující lokomotivu 534.0310 ve stanici Lužná u Rakovníka. Stroj v té době náležel depu Rakovník, kam byl předán ze Sokolova na konci února 1967. V Rakovníku "třistadesítka" zůstala až do svého zrušení 15. 8. 1978. Kotlově propadla 16. dubna 1978. Zlikvidována byla v Kovošrotu Zdice.

 

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 08.05.1980
Místo: Lužná u Rakovníka

Již zrušená vyčkává na svůj osud 556.0325 v ještě funkčním PLD Lužná u Rakovníka. Od roku 1966, kdy byla přeložena z Havlíčkova Brodu, byla součástí depa Hradec Králové. 13. 10. 1979 byla předána do Vršovic, kde byla na několik dní zapůjčena do Liberce. Zrušena byla výnosem dne 26. 6. 1980 a převedena na vytápěcí kotel K 761.

 

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 12.09.1981
Místo: Lužná u Rakovníka

556.0244 byla zachycena Ladislavem Kroulem v areálu depa Lužná u Rakovníka. Jak je z fotografie patrné, z provozu byl "štokr" vyřazen teprve nedávno - 16. 3. 1981. "Štokr" 556.0244 byl dlouhá léta typický pro LD Česká Třebová. Z důvodu elektrifikace hlavního tahu a přísunu nových elektrických lokomotiv však pro něj ubývalo práce, a tak jako jeden z posledních Českou Třebovou definitivně opustil a od 20. 6. 1975 patřil do depa Louny; zde byl v roce 1981 zrušen. Po svém zrušení byl navržen na vytápění, a tak pro potřeby depa v Lužné u Rakovníka, se v průběhu roku 1981 stává vytápěcím kotlem K 796. Společně s K 803 je do roku 1983 schopný vlastního pohybu. Následuje oprava a rekonstrukce v ŽOS České Velenice, kde je lokomotivě odebrán pohon a zejména pátá spřažená náprava pro lehčí odklízení popelu. Svou vytápěcí kariéru 556.0244 ukončila v průběhu první poloviny devadesátých let. Zlikvidována byla jako vrak teprve nedávno.

 

Autor: Josef Mandys
Datum: 24.07.1986
Místo: Lužná u Rakovníka

V čele nákladního vlaku zastavila v Lužné u Rakovníka "bardotka" T478.1086.

Autor: Josef Mandys
Datum: 15.03.1987
Místo: Lužná u Rakovníka

Zánovní lokomotiva T466.2395 přijíždí s nákladním vlakem do Lužné u Rakovníka, kde tou dobou bylo i její domovské depo.

Autor: Josef Mandys
Datum: 06.04.1987
Místo: Lužná u Rakovníka

Dne 6.4.1987 byl v žst. Lužná u Rakovníka pořízení snímek lokomotivy T478.1233.

strana: 1 2 3 4 5 6 poslední
Top