Kladno

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.00.1973
Místo: Kladno

Již dva roky zrušenou 524.1139 zachytil za deštivého dne roku 1973 Ivan Šnábl v Kladně-Dříni. Zrušena byla již 6. října 1971 v Havlíčkově Brodě.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 02.05.1977
Místo: Kladno

V kladenském depu pan Jaroslav Cempírek zachytil pravou parní atmosféru ještě i v roce 1977. Snímku dominuje "štokr" 556.0200 ( v.č. 2967, r.v. 1954 ), který byl zrušen ke dni 22.12.1979.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 21.09.1980
Místo: Kladno

"Zamračená" T478.2001 slavila se "sergejem" Den železničářů a byla vystavena v kladenské stanici.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 12.09.1981
Místo: Kladno

Kladenská "zamračená" T478.2001 ja nachystána na vyjetí ze svého domovského depa.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 24.03.1982
Místo: Kladno

U kladenského depa posunovala místní "zamračená" T478.2073.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 02.05.1982
Místo: Kladno

"Zamračená" T478.2073 byla vyfocena 2.5.1982 ve stanici Kladno, na čelech lok. jsou umístěny nástěnky ke zdravení slavných májových dnů.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 25.06.1982
Místo: Kladno

"Zamračená" T478.2002 byla zdokumentována poblíž kladenského depa.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 24.08.1982
Místo: Kladno

Viděli jste film "Kalamita"? Pokud ano, tak jste tam určitě zahlédli krásnou a udržovanou libereckou 556.0242. Ta do Liberce přišla z Hradce Králové a dne 13. 10. 1979 odešla dosloužit do depa Praha - Vršovice. Ačkoli přímo pod Vršovicemi odvezla několik vlaků, je známá zejména ze zatěžkávacích zkoušek mostů, kterých se s ostatními "štokry" zúčastnila. Ve Vršovicích však pro ni dlouho práce nebyla a brzy na to byla přesunuta do PLD Kladno (PLD Kladno spadalo pod LD Praha – Vršovice). Na Kladně byla 556.0242 zrušena  dne 16. 3. 1981. Po provedení potřebných oprav byla v roce 1981 převedena na vytápěcí kotel K 803. V roce 1984 byla poslána na opravu kotle do Českých Velenic. Zde byla zároveň upravena, aby již dál nebyla schopna vlastního pohybu. Pátá osa však byla, oproti zvyklostem těchto rekonstrukcí, ponechána, neboť byla velmi často přepravována mezi Lužnou u Rakovníka a Kladnem, kde do roku 1987 pomáhala vytápět depo. Po roce 1987 již jen vytápí prostory depa Lužná u Rakovníka, kde byla v devadesátých letech vyřazena. Zlikvidována byla teprve před pár lety.