Jaroměř

Autor: Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum: 00.00.1974
Místo: Jaroměř

Mezi dlouholeté jaroměřské stálice patřila 556.0296. Zachycena byla Pavlem Vaníčkem ve strojové stanici Jaroměř, která patřila pod depo Hradec Králové.

Autor: Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum: 00.00.1975
Místo: Jaroměř

Ve strojové stanici Jaroměř byly několik let v provozu i stroje řady 556.0. Mezi nimi byl stroj 556.0386, který byl velmi často nasazován na uhelné vlaky do elektrárny v Poříčí. V provozu byl až do konce roku 1979, ale v té době byl již zpět v Hradci Králové. Zrušen byl 21. 3. 1980.

 

Autor: sbírka: Ladislav Kroul
Datum: 19.02.1978
Místo: Jaroměř

Lokomotivním depem Hradec Králové a PLD Jaroměř prošla celá spousta lokomotiv řady 534.03 - jednou z nich byl i stroj 534.0371, který do Hradce Králové přišel z Krnova až 1. prosince 1975. Tak jako většina těchto strojů, i on prošel rekonstrukcí dyšny dosazením výfukového zařízení soustavy Giesel. Stalo se tak během hlavní opravy v roce 1963. Odstavena z provozu byla ještě před propadnutím kotle v říjnu 1979 a zrušena byla v Hradci Králové 22. 12. 1979.

 

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 23.07.1978
Místo: Jaroměř

Závěr provozu lokomotivy 556.0107 zachytil její topič/pomocník - Ladislav Kroul. Lokomotiva již několik let působí přímo ve strojové stanici Jaroměř, úředně však spadá pod lokomotivní depo Hradec Králové, kde se však i v pozdějších letech občas ukazovala na místních výkonech. V první polovině sedmdesátých let patřila k vzorně udržovaným "štokrům" a údajně k nejhezčím. V Jaroměři jezdila s nákladními vlaky do Trutnova, Turnova a Rosic nad Labem; v turnuse, kam lokomotiva dlouho patřila, byla i vozba písků ze Stéblové do Královce, uhlí do elektrárny v Poříčí a jednu dobu se střídala s dalšími "štokry" na vozbě stavebního materiálu pro safari ve Dvoře Králové, jehož stavbu inicioval a vedl zoolog Josef Vágner. Lokomotiva 556.0107 byla zrušena 21. března 1980, přičemž bylo povoleno lokomotivu dále využívat jako vytápěcí kotel pro tlak maximálně 10 atm. K účelu vytápění však nebyla využita.

 

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 23.07.1978
Místo: Jaroměř

Poslední "štork" 556.0510 byl dne 23.7.1978 vyfocen v Jaroměři při pauze mezi výkony, která byla využita na domazání a celkovou prohlídku lokomotivy.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 13.05.1979
Místo: Jaroměř

Jedním ze čtyř strojů řady 556.0 vybavených Riggenbachovou protitlakou brzdou byla 556.0323. V době pořízení snímku již protitlaká brzda byla odebrána a lokomotiva patřila do strojové stanice Jaroměř. Před odebráním protitlaké brzdy byla často používána k různým zkouškám nových vozidel modernější trakce nejen an novém okruhu u Velimi.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 26.05.1979
Místo: Jaroměř

Železniční fotograf Ladislav Kroul dne 26.5.1979 vyfotil u točny jaroměřského depa jednoho z posledních parních "mohykánů" - 556.0213 ( v.č. 2980, r.v. 1954 ). Její zrušení nastalo až ke dni 17.6.1981, došlo k přeznačení na K 801 a následně vytápěla depo v Kralupech nad Vltavou.

Autor: Jiří Reitmayer
Datum: 00.00.1987
Místo: Jaroměř

Lokomotiva T478.3353 před zahájením posunu ve stanici Jaroměř.