Hulín

Autor: Martin Nesrsta
Datum: 07.01.2010
Místo: Hulín

"Ferdinandka" byla dříve zlatým hřebem vozby ČD Carga, ovšem to po nástupu soukromých dopravců z některých vlaků vyklidilo pozice a tak docházelo často ke strojním náratům do domovského depa v Ostravě. Jeden ze zajímavějších lokomotivních vlaků byl vyfocen v Hulíně, kdy v čele konvoje byla 363.012-6  a za ní hned čtveřice lokomotiv 363.020+363.018+363.032+363.034, mimochodem dnes již jsou všechny tyto stroje v korporátním nátěru firmy ČD Cargo.

Autor: Aleš Krška
Datum: 09.01.2010
Místo: Hulín

Během silné námrazy na začátku roku 2010 byl ochromen železniční provoz na střední Moravě. Ovšem dopravci IDS Cargo se povedlo projet "Ferdinandku" s ucelenou soupravou kotlových vozů, v čele byly bývalé vojenské stroje 742.529-1+742.522-6.

Autor: Aleš Krška
Datum: 09.01.2010
Místo: Hulín

Námraza na trolejích na začátku roku 2010 v oblasti Přerovska zapříčinila nefunkčnost el. hnacích vozidel. Do služby byly takřka okamžitě povolány všechny volné dieselové lokomotivy z ČD, ale i z ČD Cargo ( na snímku zachycen "buchar" 742.114-2 vjíždějící s rychlíkem do Hulína ) . Je to nesrovnatelné se stejnou, ale naprosto nezvládnutou situací na konci roku 2014, kdy byly mnohde vlaky plné cestujících ponechány několik hodin v polích ( rekord byl 17 hodin u Hranic na Moravě ) a stanice byly plné volných "dieselů"... 

Autor: Aleš Krška
Datum: 09.01.2010
Místo: Hulín

Při ledové kalamitě na začátku roku 2010 vypomohl s přetahy rychlíků a osobních vlaků i "favorit" 731.045-1 z SOKV Ostrava, PJ Olomouc. Na snímku přijíždí do Hulína s rychlíkem z Luhačovic, na kterém se za ním vezla 150.222 a na konci vlaku 151.027.

Autor: Aleš Krška
Datum: 11.01.2010
Místo: Hulín

Do Hulína přijel rychlík z Břeclavi, v jeho čelo bylo brněnské "eso" 363.159-5. Do konce levostranného provozu na "Ferdinandce" zbývají ještě 3 roky.

Autor: Aleš Krška
Datum: 05.02.2010
Místo: Hulín

V Hulíně je k odjezdu nachystán "bumlák" Mn 81055 do Bystřice pod Hostýnem. V jeho čele byla netradičně "berta" 751.374-0, která byla zapůjčena z ostravského depa.

Autor: Martin Nesrsta
Datum: 16.02.2010
Místo: Hulín

Kolej u hulínského skladiště často slouží k odstavování lokomotiv mezi výkony. Dne 16.2.2010 byla ovšem netradičně obsazena hned čtyřmi stroji a to ostravskou "bertou" 751.374-0 z ČDC a soukromými lokomotivami 770.536+740.770+740.861.

Autor: Martin Nesrsta
Datum: 19.02.2010
Místo: Hulín

Firma OKD Doprava na nákladní vlaky po "Ferdinandce" většinou nasazovala lok.ř. 753.7, ovšem při nedostatku musely zaskočit i jiné lok. Stejně jako v tomto případě, kdy 740.674-7 se svou kolegyní provážela uhláky Hulínem ku Břeclavi.

Top