Hranice na Moravě

Autor: Petr Zgut
Datum: 27.07.2012
Místo: Hranice na Moravě

U stanice Hranice na Moravě bylo autorem zdokumentováno eso 363.048 s nákladním vlakem.

Autor: Petr Štembírek
Datum: 14.03.2014
Místo: Hranice na Moravě

V únoru 2014 došlo k zásadní změně ve vozbě uhelných vlaků z Ostravska do německé teplárny München Nord, kdy soukromý dopravce AWT přebral tuto relaci dopravce ČD Cargo. Nyní je možné na těchto vlacích zachytit například nedávno opravenou lokomotivu 182.053-9, která je v pronájmu u AWT. Na snímku zmíněná lokomotiva s vyrovnávkovým vlakem Pn 159669 projíždí Českou Třebovou.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 12.04.2014
Místo: Hranice na Moravě

Do stanice Hranice na Moravě si z miestnej cementárne zašiel "kocúr" 740.730-7.

Autor: Aleš Krška
Datum: 01.05.2014
Místo: Hranice na Moravě

Do stanice Hranice na Moravě přijíždí vlak EC 142 "Odra" vedený lokomotivou 151.006-4. Od grafikonu 2013/2014 byly všechny lokomotivy řady 151 předislokovány z DKV Praha do DKV Olomouc, PJ Bohumín.

Autor: Jiří Navrátil
Datum: 28.09.2015
Místo: Hranice na Moravě

Olomoucká "bobina" 140.085-2 zavezla 28. 9. 2015 do Valašského Meziříčí půjčené "rybáky" a při zpáteční cestě byla v Hranicích na Moravě operativně použita do čela rychlíku 851, na kterém byl neschopná 150.215-2. Zmíněný rychlík zavezla do Vsetína, poté s ním soupravově přejela do Valašského Meziříčí a až poté se znovu vydala ku domovskému depu v Olomouci.

Autor: Petr Zgut
Datum: 04.11.2015
Místo: Hranice na Moravě

Lokomotiva 731.009-7 projíždí s vlakem Pn 60260 po Hranických viaduktech, které sestávají ze tří železničních mostů. Ty se liší materiálem: jeden je cihlový, druhý kamenný a konečně třetí betonový. Jsou situovány na hlavní trati bývalé Severní dráhy císaře Ferdinanda před vjezdem do železniční stanice Hranice na Moravě. Cihlový viadukt byl postaven jako první už v roce 1846 a je dlouhý 448,5 metru, takže svou délkou překonává i známý viadukt Jezernický. Má celkem 32 půlkruhových kleneb. Kamenný viadukt, postavený v roce 1873 při zdvojování trati, je téměř kopií svého cihlového předchůdce. Třetí - dvoukolejný - betonový viadukt probíhá rovnoběžně s oběma předchozími, a to na straně kamenného mostu. Jeho délka činí 434,3 metru. S jeho stavbou bylo započato v roce 1910, ale dokončena byla až v roce 1939. 

Autor: Aleš Krška
Datum: 03.09.2018
Místo: Hranice na Moravě

Na hranickém viaduktu čekal u vjezdového návěstidla lokomotivní vlak ve složení 721.545-2 ( Tramo Rail ) + 721.555-1 ( Moravská železniční ).

Autor: Aleš Krška
Datum: 21.11.2018
Místo: Hranice na Moravě

V Hranicích na Moravě byl zachycen skelet "brejlovce" 753.141-1, který byl odstrojen v nedalekém areálu a chystal se na cestu do firmy CZ LOKO Česká Třebová, kde dojde k přestavbě na lokomotivu ř. 753.6.