Dolní Zálezly

Autor: Petr Malý
Datum: 17.07.2013
Místo: Dolní Zálezly

Zastávkou Dolní Zálezly projíždí "eso" 363.006-8, v té době opatřené stále ještě hezkým modro-žlutým nátěrem.

Autor: Petr Malý
Datum: 17.07.2013
Místo: Dolní Zálezly

U zastávky Dolní Zálezly projíždí rychlík R 772 z Prahy do Děčína vedený zrychleným "peršanem" 162.036-8. Za nedlouho zastaví ve stanici Ústí nad Labem hl.n.

Autor: Luděk Maxa
Datum: 14.09.2013
Místo: Dolní Zálezly

Pražská 150.224-4 jela v polovině září místo turnusové řady 380 včele R 613 "Bílina". Zdokumentovaná je v traťovém úseku Ústí nad Labem - Dolní Zálezly.

Autor: Jiří Škalda
Datum: 03.10.2013
Místo: Dolní Zálezly

Dříve "rychlíková perla" plzeňského DKV, dneska dříč nákladních vlaků. Stále pěkné eso 363.043-1 v čele kontejnerového expresu projíždělo nedaleko obce Dolní Zálezly. Tam ho autor také zvěčnil.

Autor: Luděk Maxa
Datum: 19.03.2015
Místo: Dolní Zálezly

Velmi zdařilý snímek stroje 122.037-5 s vlakem Pn 56571 v Dolních Zálezlech.

Autor: Petr Malý
Datum: 11.08.2015
Místo: Dolní Zálezly

Z elektrárny Ledvice do Berouna byla v čele uhlí mířícího do Příbrami ústecká uhelka 122.046-6

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 21.04.2016
Místo: Dolní Zálezly

U Dolních Zálezel byla 21. dubna 2016 pořízena fotografie vlaku EC 379 "Porta Bohemica", v jehož čele toho dne jel tehdy ještě turnusový "bastard" 371.015-9.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 21.04.2016
Místo: Dolní Zálezly

Lokomotiva 162.054-1 byla s výrobním číslem 8762 ve Škodě Plzeň dokončena v roce 1991 a po vykonání TBZ, která proběhla 13.9.1991, byla do provozu zařazena v lokomotivním depu Ostrava. Její asi nejparádnější éra je začala roku 1997 a je spojena s jejím provozem na tehdy vyjímečném páru vlaků vyjímečné kategorie "SuperCity" 502/502 "Manažer", spojícím Ostravu s Prahou v čase těsně pod čtyři hodiny. Tento vlak, složený ze třech vozů první třídy a vozu restauračního, nezastavoval v žádné nácestné stanici a jako revoluční novinku cestujícím nabízel elektrické zásuvky pro připojení noteboaků k elektrické síti a v ceně jízdenky byla také káva a sendvič. Hrstka lokomotiv na tomto spoji nasazovaných, měla v té době jako jediné v provozu schválenou rychlost 140 km/h. O 19 let později už byla "čtyřiapadesátka" obyčejná lokomotiva a jako taková byla 21.dubna 2016 u Dolních Zálezel zachycena v čele obyčejného spěšňáku číslo 1685.