Autor:
Jan Novotný
Datum:
05.07.1995
Místo:
Depo Valašské Meziříčí
V depu Valašské Meziříčí se sluní "brejlovec" 750.043-2, který byl čerstvě po opravě a modernizaci v ŽOS Česká Třebová.
Autor:
Václav Šafář
Datum:
12.08.1995
Místo:
Depo Valašské Meziříčí
"Na kopci" v depu ve Valašském Meziříčí byla odstavena místní lokomotiva 742.046-6.
Autor:
Václav Rubeš
Datum:
15.10.1995
Místo:
Depo Valašské Meziříčí
Lokomotivy řady 464.2 byly posledními parními lokomotivami vyvíjenými u nás. Uvažovala se o jejich výrobě v polských lokomotivkách, ale z výroby sešlo a tak obě lokomotivy byly jen torzem zamýšlené řady. Byly přiděleny do výtopen Smíchov (464.201) a Jihlava (464.202).Na konci padesátých let přešla lokomotiva 464.201 do Jihlavy kde obě jezdily s rychlíky. Později byly převedeny do Brna, odkud vozily osobní vlaky do Svitav, České Třebové či Havlíčkova Brodu. Naposledy byly umístěny v Olomouci kde jezdily s rychlíky okruhem přes Krnov, Glucholazy, Ramzové sedlo, Šumperk do Olomouce. Autor zdokumentoval stroj 464.202 ve Valašském Meziříčí.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
11.03.1996
Místo:
Depo Valašské Meziříčí
"Buchar" 742.262-9 postává "na kopci" v depu Valašské Meziříčí.
Autor:
Jan Novotný
Datum:
30.07.1996
Místo:
Depo Valašské Meziříčí
Stroj T435.0524 byl vyroben v roce 1960 v ČKD Praha, kde obdržel výrobní číslo 4846. Z výroby byl dodán na vlečku Elektrárny Opatovice nad Labem, ovšem později byla odkoupena otrokovickou teplárnou, kde slouží i v roce 2019, což je úctyhodných 59 let provozního života.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
17.09.1996
Místo:
Depo Valašské Meziříčí
Před vraty valašskomeziříčského depa postávala 750.289-1, ještě ve starém laku, na závěskách a bez log ČD.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
17.09.1996
Místo:
Depo Valašské Meziříčí
V depe Valašské Meziříčí postávali "karkule" 726.069-8 a 725.214-1.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
17.09.1996
Místo:
Depo Valašské Meziříčí
Po nehodě stála v depu ve Valašském Meziříčí lokomotiva 750.118-2 a čekala na šikovné ruce, které jí dají zpět do formy. Tato lok. měla nehodu v roce 1995, kdy v Ostravě hl.n. strojvedoucí projel vjezdové návěstidlo a najel na prázdnou patrovou jednotku.