Depo Valašské Meziříčí

Autor: Jan Novotný
Datum: 05.07.1995
Místo: Depo Valašské Meziříčí

V depu Valašské Meziříčí se sluní "brejlovec" 750.043-2, který byl čerstvě po opravě a modernizaci v ŽOS Česká Třebová.

Autor: Václav Šafář
Datum: 12.08.1995
Místo: Depo Valašské Meziříčí

"Na kopci" v depu ve Valašském Meziříčí byla odstavena místní lokomotiva 742.046-6.

Autor: Václav Rubeš
Datum: 15.10.1995
Místo: Depo Valašské Meziříčí

Lokomotivy řady 464.2 byly posledními parními lokomotivami vyvíjenými u nás. Uvažovala se o jejich výrobě v polských lokomotivkách, ale z výroby sešlo a tak obě lokomotivy byly jen torzem zamýšlené řady. Byly přiděleny do výtopen Smíchov (464.201) a Jihlava (464.202).Na konci padesátých let přešla lokomotiva 464.201 do Jihlavy kde obě jezdily s rychlíky. Později byly převedeny do Brna, odkud vozily osobní vlaky do Svitav, České Třebové či Havlíčkova Brodu. Naposledy byly umístěny v Olomouci kde jezdily s rychlíky okruhem přes Krnov, Glucholazy, Ramzové sedlo, Šumperk do Olomouce. Autor zdokumentoval stroj 464.202 ve Valašském Meziříčí.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 11.03.1996
Místo: Depo Valašské Meziříčí

"Buchar" 742.262-9 postává "na kopci" v depu Valašské Meziříčí.

Autor: Jan Novotný
Datum: 30.07.1996
Místo: Depo Valašské Meziříčí

Stroj T435.0524 byl vyroben v roce 1960 v ČKD Praha, kde obdržel výrobní číslo 4846. Z výroby byl dodán na vlečku Elektrárny Opatovice nad Labem, ovšem později byla odkoupena otrokovickou teplárnou, kde slouží i v roce 2019, což je úctyhodných 59 let provozního života.

 

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 17.09.1996
Místo: Depo Valašské Meziříčí

Před vraty valašskomeziříčského depa postávala 750.289-1, ještě ve starém laku, na závěskách a bez log ČD.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 17.09.1996
Místo: Depo Valašské Meziříčí

V depe Valašské Meziříčí postávali "karkule" 726.069-8 a 725.214-1.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 17.09.1996
Místo: Depo Valašské Meziříčí

Po nehodě stála v depu ve Valašském Meziříčí lokomotiva 750.118-2 a čekala na šikovné ruce, které jí dají zpět do formy. Tato lok. měla nehodu v roce 1995, kdy v Ostravě hl.n. strojvedoucí projel vjezdové návěstidlo a najel na prázdnou patrovou jednotku.