Depo Valašské Meziříčí

Autor: sbírka: Jan Novotný
Datum: 00.00.1943
Místo: Depo Valašské Meziříčí

V prosinci 1922 byla vyrobena lokomotiva 354.103 a přiřazena do výtopny Praha - Denisovo n., které 16. dubna 1932 vystřídala za výtopnu Praha - Masarykovo. V průběhu války, v roce 1940, se přesouvá do Přerova, ale už o dva roky později do Valašského Meziříčí, kde byla zachycena na hranicích místní výtopny.

Po válce se jejím domovem stala Ostrava. Objevuje se pak na tři roky v Šumperku, následně ve Valašské Meziříčí a v roce 1961 opět v Ostravě, kde byla 30. března 1965 zrušena.

Autor: Evžen Stříbrnský, sbírka: Jan Novotný
Datum: 00.00.1968
Místo: Depo Valašské Meziříčí

Depem Valašské Meziříčí se vystřídala velká řada parních lokomotiv a tedy i štokrů. Na snímku je během provozní údržby zachycen valašský stroj 556.0335, který nedávno prošel dílenskou opravou. Byl jedním z mála, které z Valach nebyly přesunuty jinam a v místním depu se dočkaly svého zrušení - námi sledovaný stroj ČSD vyřadily 24. října 1974.

Nutno podotknout, depo Valašské Meziříčí na začátku 60. let bylo domovem pro jednadvacet strojů této nákladní řady. Dokonce v GVD 1959/1960 byly tři stroje vedeny v turnusové službě na postrcích a Pn vlacích, jehož součástí byla i vozba rychlíků mezi Valašským Meziříčím a Žilinou. Průměrný denní běh lokomotiv činil 276,24 km. Mnohdy však byly na rychlících nahrazováni papoušky, neboť dalších deset strojů 556.0 bylo obsazeno v turnusu na Pn vlacích do Vrútek, Tr. Teplé a Žiliny a mimo tento turnus dalších pět jezdilo postrky - tři ve Vsetíně a dva ve Valašském Meziříčí. Zbývající stroje jezdily letmo a nebylo jich na tak náročné nasazení moc – pouze tři.

Vlivem elektrifikace a zahájení provozu rychlíků Praha - Žilina (- Košice), se jejich počet ve Valmezu začal od října 1960 snižovat.

Autor: Evžen Stříbrnský, sbírka: Jan Novotný
Datum: 00.00.1968
Místo: Depo Valašské Meziříčí

6. září 1946 vykonal stroj 423.0209 Technicko-bezpečnostní zkoušku a byl předán do služeb ČSD v LD Olomouc. Na místních tratích kolem města květin setrval dlouhých 18 let, po kterých byl 26. 11. 1964 předán do depa Valašské Meziříčí, kde zejména ve strojově stanici Vsetín sloužil 6 let. Snímek ho přibližuje v době, kdy prošel dílenskou opravou. 15. 6. 1970 je opět předán do Olomouce a 21. dubna 1977 do LD Ostrava. Zde byl zrušen 15. 8. 1978 a 28. září téhož roku došlo k jeho přesunu do Bohumína, kde byl v místním kovošrotu sešrotován.

Autor: Petr Bětuňák, sbírka: Jan Novotný
Datum: 2.pol.60.let
Místo: Depo Valašské Meziříčí

Mezi staršími parními lokomotivami doslova září nově dodaný "sergej" T679.1340, depo ve Valašském Meziříčí tak dostalo zdatného pomocníka pro stále narůstající přepravy v nákladní dopravě.

Autor: Petr Bětuňák, sbírka: Jan Novotný
Datum: 70.léta
Místo: Depo Valašské Meziříčí

"Mandelinka" M263.010 byla zdokumentována v depu Valašské Meziříčí.

Autor: Petr Bětuňák, sbírka: Jan Novotný
Datum: 60. léta
Místo: Depo Valašské Meziříčí

Můžeme jen tušit, kdy byl panem P. Bětuňákem pořízen snímek stroje 534.090. Lokomotiva je zachycena ve studeném stavu, ale její vzhled napovídá, že k jejímu odstavení do Zálohy dráhy došlo teprve nedávno. Samotná 534.090 byla ve Valašském Meziříčí zrušena 29. 8. 1969 s tendrem 818.0152 (na snímku). Na konci září 1969 byla přeznačena na vytápěcí kotel K407. Jako vytápěcí kotel slouží do 31. prosince 1972, přičemž o den dříve byla odepsána kovošrotu.

 

Nové!
Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 14.01.1976
Místo: Depo Valašské Meziříčí

"Berta" T478.2015 byla zachycena během odpočinku ve svém domovském depu ve Valašském Meziříčí. Rok poté byla zapůjčena na dobu 2 let do Dolů Nástup Tušimice.

Autor: Jan Novotný
Datum: 00.00.1980
Místo: Depo Valašské Meziříčí

T478.2066 odpočívá ve svém domovském depu ve Valašském Meziříčí.

strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 poslední
Top