Depo Šumperk

Autor: Dušan Mrňa
Datum: 24.10.2014
Místo: Depo Šumperk

Na točně depa Šumperk byla, za mizerných světelných podmínek, zdokumentována místní 742.062-3.

Autor: Dušan Mrňa
Datum: 24.10.2014
Místo: Depo Šumperk

V průběhu letních prázdnin roku 2010 byla do Pars Nova a.s. Šumperk odeslána na hlavní opravu jednotka 560.009-3 / 560.010-1 a to včetně svých čtyř vložených vozů. Vzhledem k očekávanému dodání nových elektrických jednotek řady 640 a 650 se zahájení EH opravy odkládalo až bylo od tohoto záměru definitivně upuštěno. Na snímku pořízeném v depu Šumperk vidíme již zrušený vůz 560.009-3. Střecha nad stanovištěm strojvedoucího byla použita k opravě poškozeného vozu 560.003-6, který se 11.7.2014 v brněnských Holáskách střetl na přejezdu s nákladním automobilem.

Autor: Martin Straka
Datum: 06.01.2015
Místo: Depo Šumperk

Setkání generací v šumperském depu v podobě motorových vozů  831.212-6 a 830.124 (KŽC) a regionovy 814/914.501 bylo zvěčněho mrazivého rána 6. ledna 2015.

Autor: Martin Straka
Datum: 29.09.2015
Místo: Depo Šumperk

Provoz šumperských loďáků ukončil příchod GVD 2010/2011. Ještě v roce 2010 bylo možné zachytit v provozu některého loďáka řady 831 inv. čísel 105,110, 113 a 183. Právě posledně jmenovaný loďák 831.183 byl zvěčněn společně bývalým klatovským strojem 831.168 v šumperském depu, kam pravidelně jezdí na ošetření. Čas od času se tak se tak naskytne pohled jak z dob, kdy tyto vozy patřily ke každodennímu obrazu tohoto depa. Za zmínku stojí, že všechny čtyři šumperské vozy stihl lepší osud, a dnes je můžeme zastihnout v čele zvláštních vlaků v různých koutech republiky.

Autor: Petr Gajdoš
Datum: 17.06.2018
Místo: Depo Šumperk

Po přelakování v CZ LOKO Česká Třebová byla muzejní "zamračená" T478.1148 převezena do šumperského depa, kde by mělo dojít k dokončení oprav.