Depo Praha-Vršovice

Autor: Lumír Kunc
Datum: 00.00.1984
Místo: Depo Praha-Vršovice

V roce 1984 byla zachycena lokomotiva 556.053, již přeznačená na vytápěcí kotel K 800, v depu Praha - Vršovice. Její život byl v pravdě pohnutý. Ke konci provozu byla známá mezi železničními fanoušky a její vzhled a obliba vedla ke snaze tuto lokomotivu zachovat a to dokonce v provozním stavu. Osud tomu chtěl jinak. 24. 6. 1969 přišla z depa Zvolen do České Lípy. V roce 1972 je přidělena do strojové stanici Rumburk (za 556.0129), kde se stala místní "leštěnkou" a nasazením na nákladní vlaky do německého Ebersbachu velmi fotografovanou lokomotivou. V březnu 1973 prodělala poslední hlavní opravu v Českých Velenicích, díky čemuž německé hranice přejela naposledy v červnu 1980. K 30. březnu 1981 již byla vedena v Praze - Vršovicích. V následujících měsících byla v záloze dráhy, přičemž několik dnů vytápěla olejárnu. 26. 9. 1981 "třiapadesátce" propadla způsobilost kotle; 13. října 1981 byla zrušena a 4. prosince téhož roku převedena na vytápěcí kotel K 800. V té době je již vytvořena úvaha o jejím budoucím zachování; se sníženým tlakem 10 atm vytápěla objekty do roku 1986. V roce 1987 byl kotel převezen do ŽOS České Velenice na opravu. Během prací však byly objeveny závady, které by si vyžádaly značné náklady, a tak oprava byla přerušena. Po přivezení kotle zpět do Prahy v prosinci 1988 následovala jeho likvidace v Kovošrotu v Praze - Hostivaři. Místo 556.053 byla vybrána, a do roku 1996 provozována, lokomotiva 556.0298 (K817), která je v současné době uváděna znovu do provozního stavu v Muzeu ČD Lužná u Rakovníka.

 

Autor: Lumír Kunc
Datum: 04.11.1984
Místo: Depo Praha-Vršovice

Ve Vršovickém depu byl zachycen stroj 556.0361 - v té době byl ještě schopen popojíždět vlastní silou, což v mnohých železničních fanoušcích vyvolávalo velký zájem. Stroj 556.0361 byl zrušen ve Vršovicích 13. 10. 1981 a při prohlídce kotelním komisařem navržen pro účely vytápění tlakem 10 atm. Převedení na vytápěcí kotel K 808 proběhlo nedlouho po zrušení.

 

Autor: Jan Novotný
Datum: 20.02.1993
Místo: Depo Praha-Vršovice

Vršovická "zamračená" 752.002-6 postávala u točny svého domovského depa společně s některým z "káček".

Autor: Jan Novotný
Datum: 20.02.1993
Místo: Depo Praha-Vršovice

Pekný záber z depa Praha-Vršovice zachytil "pašíka" 703.031-5 v spoločnosti strojov r. 742 i vykurovacieho "káčka".

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 31.05.1993
Místo: Depo Praha-Vršovice

Ve vršovickém depu byla poblíž strojmistrů odstavena malá lokomotiva 700.101-9.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 31.05.1993
Místo: Depo Praha-Vršovice

Neprovozní stroj 700.116-7 čekal ve vršovickém depu na další životní osud.

Autor: Jan Jílek
Datum: 00.09.1993
Místo: Depo Praha-Vršovice

V depu Praha-Vršovice byla odstavena trojice nadbytečných, neprovozních "zamračených" 751.028-2, 751.006-8, 751.161-1.

Autor: Jan Jílek
Datum: 00.09.1993
Místo: Depo Praha-Vršovice

I známé pražské "zamračené" 751.006-8 se nevyhnulo odstavení z nadbytečnosti, ovšem bylo jen dočasné a lok. byla následně zprovozněna a poté i rekonstruována na 749.006-3.

strana: první 1 2 3 4 5 6 7 8 9 poslední
Top