Depo Nymburk

Autor: sbírka: Josef Motyčka
Datum:
Místo: Depo Nymburk

Ačkoli je místo pořízení snímku známé, datum nikoliv. Během první republiky byla pořízena krásná momentka z prostor výtopny Nymburk se stroji řady 354.1. Zatím co v popředí je s lokomotivní četou 354.187, v pozadí zachycená 354.1 zůstává v anonymitě. Stroj 354.187 přečkal ve výtopně Nymburk celou válku a odešel až 20. 6. 1948 do Meziměstí. Odtud 26. listopadu 1970 přešel do své poslední služebny v Hradci Králové. Zrušen byl u ČSD dne 15. 5. 1973 a předán k likvidaci o pár měsíců později do místního Kovošrotu.

 

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.00.1973
Místo: Depo Nymburk

V lednu 1940 byla na Masaryčku předána nová 464.071. Po několika letech v Chomutově a Podmoklech byla od dubna 1949 dlouhé roky v Liberci. Zde sloužila do 1. září 1958, kdy přešla do PLD Praha - Smíchov. Až 2. 9. 1967 se jejím domovem stal Nymburk, kde však v roce 1973 stála více v záloze, než jezdila. 18. ledna 1974 odešla do Letohradu, kde slouží až do 14. 10. 1978, kdy byla ze služby u ČSD vyřazena. Zanikla o dva roky později v Kladně.

 

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.00.1976
Místo: Depo Nymburk

V nymburském depu byla v koloně parních strojů vyfocena i stařičká 434.2222 ( před rekonstrukcí 434.0100 ), kterou ještě čekaly dva roky služby a následné zrušení k datu 13.6.1979.

Autor: Josef Motyčka
Datum: 24.05.1976
Místo: Depo Nymburk

Do ledna 1979 kotlově způsobilá a provozní 534.0510 byla zachycena Josefem Motyčkou v depu Nymburk. Zde lokomotiva sloužila v letech 1966 – 1968 a naposledy od 24. 1. 1976 do 22. 7. 1977, kdy odešla zpět do depa Havlíčkův Brod. Zrušena byla 11. 9. 1979 a o dva měsíce později byla předána k likvidaci do Kovošrotu Bohumín.

 

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.06.1976
Místo: Depo Nymburk

Lokomotiva 524.270 vznikla v roce 1930 rekonstrukcí z 523.073 ( 1907, v.č. 222 ). Zrušena byla až k datu 22.1.1971, takže daná rekonstrukce se opravdu vyplatila. Na snímku z července roku 1976 vidíme zmíněnou lokomotivu již jen jako vrak v nymburském depu. Je velkou škodou, že se nezachovala do dnešních dní.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 20.08.1976
Místo: Depo Nymburk

"Šestikolák" E669.1122 odpočíval v nymburském depu, před sebou měl již jen 10 let provozu do nehody, která ukončila jeho provozní život.

Autor: Josef Motyčka
Datum: 13.09.1976
Místo: Depo Nymburk

16. května 1975 byla předána z Prahy-Střed do České Třebové lokomotiva E499.0030. Zachycena byla Josefem Motyčkou v depu Nymburk v barevném provedení, které obdržela při dílenské opravě v září 1974. Tento silně nepovedený unifikovaný nátěr vznikl na konci první poloviny 70. let a v létě 1974 jej obdrželo asi jen pět strojů řady E499.0. Celá skříň byla zelená, střecha stříbrná. Nevhodnost nátěrů byla taková, že hned 19. 1. 1976 vznikl výnos FMD "Barevné řešení hnacích vozidel", které vstoupilo k 1. 1. 1977 a tento nátěr upadl tiše k zapomnění.

E499.0030 v říjnu 1978 opustila Nymburk a přešla do služeb LD Ostrava, kde byla pro špatný technický stav zrušena 18. 3. 1991.

 

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 21.09.1976
Místo: Depo Nymburk

Jednotný nátěr hnacích vozidel praktikovaný v 70. letech obdržela i E469.152, na fotografii byla zachycena v areálu depa Nymburk.