Depo Česká Lípa

Autor: sbírka: Josef Motyčka
Datum: 00.01.1972
Místo: Depo Česká Lípa

Provoz lokomotivy 464.001 se započal v depu Chomutov a společně s dalšími pěti prvními stroji před válkou odešel do Prahy. Zde však nesetrval dlouho - válku přečkal v depu Brno (vozba rychlíků do Jihlavy), kam byl předán po provedené hlavní opravě v dílnách Plzeň. V roce 1955 odchází do Plzně a o čtyři roky později do České Lípy. Na následujících necelých dvacet let se "jednička" stala ikonou České Lípy. Zde byla taky vyřazena a odstavena k likvidaci do místního kovošrotu. Pro vznikající skanzen v České Třebové však byla z kolony čekajících strojů k likvidaci vytažena a v roce 1978 přesunuta do České Třebové.

 

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 26.10.1979
Místo: Depo Česká Lípa

Lokomotiva 556.0255 cestovala doslova po celém území dnešní České republiky. V průběhu první poloviny 60. let sloužila v depu Přerov (kam přišla z depa Ústí nad Labem), aby 26. 5. 1968 přešla do depa v Liberci. Zde sloužila až do samotného konce roku 1976, přičemž krátkou dobu jezdila na výkonech depa Turnov (první polovina r. 1971). Po nahrazení páry naftou se k 1. 1. 1976 přesunuje do České Lípy, kde sloužila až do 24. 2. 1980. Od tohoto dne je vedena ve strojovém grafikonu jako neprovozní, čekající na zrušení. 1. března 1980 je lokomotiva zrušena.

 

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 26.10.1979
Místo: Depo Česká Lípa

Již jako zrušená byla v České Lípě zachycena lokomotiva 534.0461. Svůj provozní život začala v depu Spišská Nová Ves, kam byla přidělena po vyzkoušení první zářijový den 1947. V květnu 1955 odešla do Púchova, na samém konci ledna 1960 do Českých Budějovic, následně do Chebu, Sokolova a Kralup nad Vltavou, aby naposled byla přesunuta do České Lípy, kde je vykazována od 6. června 1975. Poslední hlavní opravu prodělala v Plzni 30. 11. 1970 (tl. zk. 19. 11. 1970) a Lv opravu v Českých Velenicích 10. března 1975. Do provozu zasáhla naposledy v únoru 1979 a definitivně propadla 19. května téhož roku.

 

K 1. srpnu 1980 byla předána od ČSD k likvidaci.

 

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 26.10.1979
Místo: Depo Česká Lípa

8. února 1967 byla převzata z PLD Kolín lokomotiva 556.0224 do služby v depu Česká Lípa. Sice nepatřila mezi místní perly, ale v provozu se udržela do roku 1978. 15. ledna 1979 byla v České Lípě zrušena a zde, jak i zachycuje snímek, odstavena do 1. 10. 1980, kdy byla odeslána k likvidaci a vyřazena ze stavu ČSD.

 

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 26.10.1979
Místo: Depo Česká Lípa

Pod číslem vytápěcího kotle K 656 se skrývá domácí stroj 556.0447/935.2474. Ten do České Lípy dorazil z Kralup nad Vltavou 18. 6. 1973 a setrval v provozu do 1. 9. 1975. Poměrně rychle na to byl pak zrušen (1. 12. 1975) a 1. dubna 1976 byl převeden na vytápěcí kotel. K vytápění sloužil ještě v roce 1980 a až 1. 11. 1981 byl odeslán z České Lípy k likvidaci.

 

Autor: Ivan Bednařík
Datum: 00.00.1980
Místo: Depo Česká Lípa

V České Lípě byl odstaven neprovozní "štokr" 556.0296, který byl zrušen k datu 16.3.1981. Rok poté byl prodán ( jen kotel ? ) firmě Moravolen Šumperk.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 04.10.1980
Místo: Depo Česká Lípa

Lokomotiva 434.2315 dosloužila v depu Česká Lípa. Patřila k poměrně hezky udržovaným, a proto byla také často v hledáčku fotoaparátů železničních nadšenců. Po zrušení byla prodána k vytápění sklárny v Duchcově. Později se opět objevila v Kovošrotu Česká Lípa, kde stála a chátrala až do roku 1995. Do dnešních dnů je lokomotiva sice zachována (jako majetek KHKD), ale jen jako vrak.

 

Autor: Miroslav Kubelka
Datum: 20.10.1986
Místo: Depo Česká Lípa

T478.3088 dorazila po opravě v Meziměstí do svého domovského depa v České Lípě.