Depo Brno dolní n.

Autor: sbírka: Michal Štrublík
Datum: 25.02.1971
Místo: Depo Brno dolní n.

V depu Brno dolní byla zachycena odpočívající 464.201. Do tohoto depa byly 464.201 a 202 společně předány 11. 11. 1967 z Jihlavy. Po předání byly lokomotivy nasazovány letmo a po hlavních opravách byly postupně zapřaženy zejména do vozby vlaků Brno - Přerov a zpět. Doplňovaly výkony za řady 477.0 a 475.1, kterým se řada 464.2 dokázala vyrovnat a dle vzpomínek pamětníků i mnohdy překonat (u řady 477.0). V roce 1971 byla 201čka již bez tovární hvězdy; doba ji však hvězdu vrátí zpět. V depu Jihlava, Brno i Olomouc byly lokomotivy udržovány v zelené barvě; jen v posledních letech bez bílého pruhu a naopak s ořízkou velkých ploch vodních van, budky, uhelného prostoru a válců.

 

Autor: Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum: 11.04.1975
Místo: Depo Brno dolní n.

Snímek lokomotivy 387.009 z Prahy, na začátku jejího provozu, jsme uveřejnili již dříve. Nyní Vám chceme ukázat snímek Pavla Vaníčka, který "devítku" zachytil v roce 1975 tesně před jejím definitivním koncem. Lokomotiva byla jako první předána do Brna Horních Heršpic 13. 6. 1947. Po zaškolení personálu a příchodu šesté lokomotivy řady 387.0 se lokomotivy zařadily do vozby vlaků na rameni Brno - Česká Třebová a Brno - Přerov. 1. 10. 1964 je 009 po reorganizaci převedena pod Brno dolní, kde byla zrušena 15. 12. 1971. 14. 2. 1972 byla převedena na vytápěcí kotel K 510 a využívána k vytápění až do jara 1975. Snímek zachycuje již studený stroj v prostoru depa, který v dubnu 1976 navždy opustila.

Autor: Josef Mandys
Datum: 13.09.1986
Místo: Depo Brno dolní n.

V depu Brno-dolní byla v září roku 1986 vystavována i "pětasedma" 475.1142, tou dobou již patřící Národnímu technickému muzeu.

Autor: Josef Mandys
Datum: 13.09.1986
Místo: Depo Brno dolní n.

Na výstavě v depu Brno dolní byla dne 13.9.1986 prezentována i "všudybylka" 354.1217, na které právě probíhaly větší opravy, kdy byly sundány dokonce i vodní vany. Po zprovoznění byla opět nasazena jako muzejní stroj v čele historických vlaků a to nejen na Moravě.

Autor: Josef Mandys
Datum: 13.09.1986
Místo: Depo Brno dolní n.

Na výstavě v depu Brno-dolní nemohla chybět ani místní "pětasedma" 475.101.

Autor: Josef Mandys
Datum: 13.09.1986
Místo: Depo Brno dolní n.

Depo Brno-dolní bylo nejen v 80. letech rájem pro milovníky motorových lokomotiv ČSD. Snímku ze dne 13.9.1986 dominuje "pilštyk" T466.0158.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 26.05.1990
Místo: Depo Brno dolní n.

Necelý rok před rekonstrukcí na řadu 750 byl stroj 753.277-3 zastižen v depu Brno dolní. 

Autor: Dušan Kelo
Datum: 06.12.1994
Místo: Depo Brno dolní n.

Před "hajcem" v Brně-dolním zdokumentoval autor pěkně nalakovaného a vyblýskaného "brejlovce" 750.276-8.