ČKD Praha

Autor: ČKD Praha, sbírka: Josef Motyčka
Datum: 25.03.1947
Místo: ČKD Praha

Lokomotiva 534.0379 byla v roce 1947 stou lokomotivou vyrobenou v obnovených závodech ČKD po skončení druhé světové války. Tovární fotograf ji zachytil na točně závodu při její tovární zkoušce dne 25. března 1947. K této zkoušce byl k lokomotivě připojen tendr 935.188 od 534.0378. Neboť výroba tendrů byla v Hradci Králové ve skluzu, dostala 534.0379 svůj oficiální tendr 935.189 až o několik dní později (převzetí proběhlo 27. března 1947). 2. dubna 1947 byla 534.0379 předána ČSD a v následujících dnech zajížděna v depu Praha-Vršovice, kde 11. dubna 1947 vykonala Technicko-bezpečnostní zkoušku. 16. dubna 1947 byla úředně předána výtopně Žilina, kde pak sloužila až do roku 1951, kdy se jejím novým domovem stalo depo Košice.

 

Autor: ČKD Praha, sbírka: Josef Motyčka
Datum: 00.05.1947
Místo: ČKD Praha

Po ukončení války se v našich lokomotivkách zrodilo 228 lokomotiv řady 534.03. Zatím co v lokomotivce ČKD se jednalo o tovární typ 118, v lokomotivce Škoda Plzeň o typ 54Lo. Typ vznikal na rýsovacích prknech škodováckých konstruktérů již během války, což umožnilo předat první lokomotivu po pouhých 11 týdnech od podání objednávky. Stroj 534.0437 byl dokončen v lokomotivce ČKD v druhé polovině května 1947. Předán byl do Vršovic - Nuslí, kde lokomotivy řady 534.03 z ČKD vykonávaly TPZ. Technicko-policejní zkoušku lokomotiva 534.0437 vykonala v poslední květnový den 31. 7. 1947 a zůstala dál ve Vršovicích až do června 1955, kdy byla předána do Havlíčkova Brodu.

 

Autor: ČKD Praha, sbírka: Michal Štrublík
Datum: 00.01.1952
Místo: ČKD Praha

Tento snímek zná téměř každý, zvlástě pak milovník "Papoušků". Na spojce z lokomotivky ČKD do stanice Praha-Libeň byla továrním fotografem pořízena krásná sada továrních snímků čerstvě dokončené lokomotivy 476.117. Představuje finální podobu prvních strojů nové řady 476.1 z ČKD bez deflektorů kouře. Samotná 476.117 vykonala Technicko-policejní zkoušku v úseku Pradubice - Choceň a zpět dne 5. 2. 1952. Své výkony odvedla depům Praha Masarykovo, Vrútky, Brno, Bratislava hl.st., Zvolen a Česká Lípa. 20. 9. 1974 propadla způsobilost kotle a lokomotiva byla odstavena - 16. 3. 1976 byla zrušena a přistavena k likvidaci do Kovošrotu Česká Lípa.

 

Autor: sbírka: Jan Novotný
Datum: 21.02.1976
Místo: ČKD Praha

Na vlečkovém kolejišti ČKD Praha byl odstaven stroj T448.0527, který měl před provedením TBZ (24.3.1976) a následně byl dodán na vlečku ŠKODA Plzeň.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 23.7.1977
Místo: ČKD Praha

V prvních letech provozu se lokomotivy ř. T478.3 potýkaly s řadou "dětských nemocí", a proto byly často zasílány na garanční opravy do ČKD Praha. Jednou z nich byla i T478.3213 z LD Ostrava, která byla zastižena přímo na vlečce lokomotivky.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 23.07.1977
Místo: ČKD Praha

Do ČKD Praha byla přivezena na opravu lokomotiva T458.1501, která sloužila na vlečce dolu Libušín na Kladensku. Na záběru je zachycena i část "kyklopa" T499.0001.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 23.07.1977
Místo: ČKD Praha

Na vlečce ČKD Praha byla zvěčněna T334.0579.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 23.07.1977
Místo: ČKD Praha

Mezi "kyklopem" T499.0001 a "brejlovcem" T478.3213 se na vlečce ČKD tísnilo "prasátko" T211.0745.