Čelákovice

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 15.03.1980
Místo: Čelákovice

17. dubna 1974 propadla kotlová způsobilost lokomotivy 464.202. Jejím posledním výkonem těsně před propadnutím kotle byl osobní vlak do Hrubé Vody s četou Svozil/Hrazdil. Poté byla lokomotiva odstavena v prostoru depa Olomouc, ale ne dlouho. Ještě před úředním zrušením byla lokomotiva převezena do depa Nymburk, kde společně s 477.060 odjela do depozitáře NTM Praha v Čelákovicích. Zde následně stala dlouhé roky a jen výjimečně se k ní dostali nadšenci železnice a lokomotiv. Před slavnostním ukončením provozu roku 1980 v Liberci byla Ing. Jindřichem Bekem vynesena myšlenka o vzhledové opravě 464.202 a 477.060, která již brzy měla nabrat spád. 15. 3. 1980 byly lokomotivy prohlednuty a byla zahájena příprava na přepravu několik let odstavených lokomotiv. V květnu 1980 byla 464.202 přepravena do depa Nymburk, kde brzy na to byla zahájena její vzhledová oprava.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 30.01.1996
Místo: Čelákovice

Ve stanici Čelákovice byl zachycen s nákladním vlakem šestikolák 181.069-6. Ten se dočkal i svého působení ve společnosti ČD Cargo, stal se tak jedním z mála šestikol, které přežila velké rušení v letech 2003 - 2007.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 04.07.1996
Místo: Čelákovice

Z okna vlaku bola v Čelákovicích zachytená 730.008-0 s manipulačným vlakom.

Autor: David Prause
Datum: 27.01.2017
Místo: Čelákovice

"Žabotlam" 451.088-9+451.015-2 bol zvečnený v Čelákovicích ako Os 9417 z Prahy-Masarykova nádraží do Milovic.

strana: 1
Top