Brno hl.n.

Autor: Stanislav Cigánek
Datum: 00.02.1978
Místo: Brno hl.n.

22. listopadu 1958 se stává jejím domovem Brno a zde již setrvala až do svého zrušení. V rámci reorganizace je od 1. 10. 1964 doma v depu Brno – dolní.n., kde byla dlouhé roky udržována ještě s původní dyšnou. Jako poslední dostala v roce 1968 novou dyšnu Kylchap. V té době byla vozba brněnských 475.1 soustředěna zejména do České Třebové, Bratislavy a Havlíčkova Brodu. Později se pak jejich provoz rozšířil o vozbu vlaků do Přerova, kam jsou vykazovány i poslední výkony posledních parních lokomotiv depa Brno.  V roce 1978 to byly už poslední 475.194 a 475.1142, které doplňovala letmo právě námi sledovaná 475.101 v tzv. „barevném turnusu“. Na tři měsíce byl v roce 1978 nasazen do uvedeného turnusu i stroj 498.106, který po jeho odvezení do Českých Velenic opět nahradila 475.101. Zrušena byla u ČSD dne 30. června 1979.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 13.01.1979
Místo: Brno hl.n.

V mrazivém lednovém dni byla v Brně pod Petrovem vyfocena domácí M262.0091.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 13.01.1979
Místo: Brno hl.n.

Za mrazivého počasí byla u 6. nástupiště brněnského hlavního nádraží vyfocena jednotka SM488.0003/SM488.0004, náležící tou dobou do stavu depa Brno-dolní.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 10.08.1981
Místo: Brno hl.n.

"Legendární třicítka" vyčkává na hlavním v Brně.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 30.09.1983
Místo: Brno hl.n.

Na brněnském hlavním nádraží pózovala "laminátka" S499.1009, která měla atypicky umístěné stěrače.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 30.09.1983
Místo: Brno hl.n.

Pohled na "laminátku" S499.1009 z druhé strany, atypické stěrače tak byly na obou kabinách.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 18.01.1984
Místo: Brno hl.n.

"Laminátka" S499.1011 posunuje na brněnském hlavním nádraží.

Autor: Jan Novotný
Datum: 00.08.1984
Místo: Brno hl.n.

U druhého nástupiště brněnského hlavního nádraží zastavil rychlík, který měl v čele lokomotivu S499.1002.

Top