Babice nad Svitavou

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 23.06.2010
Místo: Babice nad Svitavou

Obrovský kus práce v příměstské dopravě okolo Brna, odvedly sice pomalu, ale nenávratně stárnoucí jednotky řady 560. Jedna z nich, vedená vozem 560.007-7, byla zachycena 23. června 2010 na vlaku Os 4719, při výjezdu z jednoho z tunelů u Babic nad Svitavou.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 28.08.2014
Místo: Babice nad Svitavou

Po mostě mezi dvěma tunely u Babic nad Svitavou projel 28. srpna 2014 osobní vlak číslo 4009, tvořený toho dne elektrickou jednotkou s hnacími vozy 560.027-5+560.028-3.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 28.08.2014
Místo: Babice nad Svitavou

Ze tmy 244 metrů dlouhého tunelu č.4 se na několik sekund na sluníční svit vyloupl s vlakem Os 4011 "plecháč" 242.204-6, aby vzápětí zmizel ve tmě 276 metrů dlouhého tunelu číslo 3. Snímek byl pořízen 28. srpna 2014 nedaleko Babic nad Svitavou.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 28.08.2014
Místo: Babice nad Svitavou

Ze zastávky Babice nad Svitavou rozjížděla 28.8.2014 vlak Os 4723 brněnská "plechovka" 242.228-5. Dnes bychom tento stroj na našich kolejích hledali marně, neboť se od 2.2.2020 nachází mimo ně - jakožto dlouhodobý zdroj náhradních dílů pro sesterské stroje, se v depu Brno Maloměřice nachází bez podvozků posazená mimo koleje.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 28.08.2014
Místo: Babice nad Svitavou

Mezi tunely u Babic nad Svitavou vznikl 28. srpna 2014 snímek osobního vlaku 4719, vedeného toho dne prototypovým esem 363.002-7. Jeho výroba byla společně s prvním prototypem zahájena v roce 1978 a právě "dvojka" byla tou první, která byla výrobně dokončena. Její první zkoušky na zkušebním standu probíhaly ve škodovce už v březnu 1980. Počátkem léta 1980 byly oba prototypy odeslány na ŽZO Cerhenice, kde probíhaly jejich zkoušky - v případě druhého prototypu až do ledna 1982, kdy byl odeslán do depa Jihlava. Zde byl po vykonání TBZ od 15.1.1982 nasazen na dispečerské výkony. V květnu 1982 byl vrácen do Škody Plzeň k provedení dalších úprav a zkoušek, během nichž byl také vystavován na MSV v Brně. Po návratu ze škodovky byl od června 1983 zkušebně nasazován na rychlíky 570/571 Praha - Břeclav, následně také na osobní vlaky Jihlava - Praha a do nákladní dopravy na rameni Nymburk - Brno. Zkušební provoz druhého prototypu byl ukončen 12.12.1983.