534.0323


Tato galerie byla zobrazena: 2471×.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 20.11.1977
Místo: Praha-Malešice

V listopadu 1977 zachytil Ivan Šnábl stroj 534.0323 při jízdě se zátěží do teplárny v Praze-Malešicích. V dané době patřil střídavě depu ve Vršovicích a Kladně. Vyfotografován byl po nedlouho provedené hlavní opravě v Českých Velenicích. Tlaková zkouška nově opraveného kotle proběhla hned na začátku dubna 1976 a 23. dubna téhož roku byla převzata zpět z dílenské opravy. V okolí Kladna sloužila od roku 1955 až do svého vyřazení 16. března 1983. 5. 10. 1983 byla převedena na vytápěcí kotel K 821. V té době je nejen kompletní, ale rovněž schopna pohybu vlastní silou. I díky jejímu stavu byla snaha tuto lokomotivu zachovat a po mnohaletém úsilí opět dostat mezi provozní stroje, což se povedlo v srpnu 1991. 

Autor: Josef Mandys
Datum: 13.09.1992
Místo: Depo Chomutov

Na točně chomutovského depa dne 13.9.1992 pózovala legenda nákladní dopravy - "kremák" 534.0323.

Autor: Josef Mandys
Datum: 01.10.1994
Místo: České Velenice

Lokomotiva 534.0323 dojezdila počátkem 80. let v depu Kladno, kde byla potom provozována jako vytápěcí kotel K 821 s možností vlastního pohybu. Byla používána i ve výtopně Lužná u Rakovníka. V roce 1987 byla díky nadšencům depa Kladno upravena do vystavovatelného stavu a nedlouho poté byla zprovozněna. V roce 1996 dojezdila a byla dlouhodobě odstavena do opravy. Oprava už byla dokončena v dílnách nově založeného Železničního muzea ČD z jara roku 1999 a v květnu při příležitosti zahájení sezóny muzea byla slavnostně představena veřejnosti s tím, že její křest provedl vrchní ředitel divize obchodně-provozní Ing. Jaroslav Kocourek. V současné době je lokomotiva v majetku ČD. Je přezdívána „Kremák“ podle velkého topeniště a je provozována s tendrem 935.117. Snímek ji zachytil v Českých Velenicích, jak je známo, zde probíhají opravy kotlů pro lokomotivy parní trakce.