475.1147


Tato galerie byla zobrazena: 2544×.

Autor: sbírka: Josef Motyčka
Datum: 00.01.1972
Místo: Praha-Smíchov

Inventárně poslední dodanou lokomotivou řady 475.1 ČSD byla 475.1147. Za svůj život vystřídala jen tři depa - Vrútky, Zvolen a Plzeň. Do svého posledního depa byla 475.1147 inventárně zařazena 21. 12. 1967 z depa Zvolen, odkud měla přední návěstní svítilny netradičně umístěny blíže u sebe, čímž byla velmi jednoduše rozeznatelná. Tato úprava byla na Slovensku uplatněna i na 475.185 či 498.113. 15. 8. 1969 byla do Českých Velenic přistavena k provedení dílenské opravy v rozsahu Lg. Tato oprava byla dokončena 26. 9. 1969 a po jejím návratu byla dále využívána v rychlíkové službě mezi Plzní a Prahou. K elitním strojům patřila až do oficiálního ukončení parního provozu na rychlících a osobních vlacích na rameni do Prahy, kdy 2. června 1973 odvezla četa Firbach/Vavřík poslední parní R67 do Plzně. 4. 7. 1973 byly stroje řady 498.1, 475.1 s kluznými nápravovými ložisky a 475.1147 odstaveny do zálohy dráhy. V provozu zůstaly jen stroje 475.1112, 126, 134, 138 a 142; přičemž jen 475.1142 s platností nového GVD 1973/1974 byla v turnusu na osobních vlacích do Domažlic. V Domažlicích pak jezdila turnusově místní 475.1138. Vraťme se ale k 475.1147 - koncem září 1973 byla opětovně zatopena a společně s dalšími lokomotivami využívána za „poruchové“ lokomotivy nových trakcí a na rekreačních rychlících do Prahy. Neboť poslední dílenskou opravou prošla v prosinci 1973, její život skončil 27. 12. 1974, kdy byla zrušena a bez tendru předána k likvidaci do Kovošrotu Plzeň.