534.0384


Tato galerie byla zobrazena: 2323×.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 28.05.1978
Místo: Depo Hradec Králové

Na konci směny, běhěm zbrojení v depu Hradec Králové, si pořídil topič/pomocník strojvedoucího - pan Ladislav Kroul, fotografii stroje 534.0384.Lokomotiva se právě vrátila z Jičína, od Mn vlaku. Vyfotografována je deset měsíců před svým zrušením a převedením na vytápěcí kotel K719.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 03.06.1978
Místo: Smiřice

Třetí červnový den roku 1978 nastoupil pomocník strojvedoucího - Ladislav Kroul - na směnu tzv. "smiřických přísunů". K tomu dostal nenasytné topeniště stroje 534.0384. Obsahem "smiřických přísunů" byla přístavba a manipulace vozů ve stanicích Smiřice, Předměřice a Černožic, kde se zajíždělo na vlečku místní Fruty. Během chvíle odpočinku tak vznikl tento pěkný snímek ve stanici Smiřice.

 

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 03.06.1978
Místo: Předměřice nad Labem

Poslední snímek dnešní aktualizace k lokomotivě 534.0384 věnujme její historii. Byla vyrobena v lokomotivce Škoda Plzeň v červenci 1946. Technicko-policejní jízdu absolvovala 30. července  1946 a od 9. 8. 1946 náležela do stavu depa Bohumín. O deset let později - 19. 5. 1956 - přešla do depa Hradec Králové, kde setrvala až do svého zrušení. Výjimkou byly roky 1959 až 1962, kdy byla nasazována v pobočném depu Pardubice. Ještě v roce 1970 (tl. zkouška 10. června 1970) dostala při hlavní opravě nové ocelové topeniště. To ji zaručilo život až do konce parního provozu v Hradci Králové. Zrušena byla 19. 3. 1979, ale už 28. 3. 1979 byla převedena na vytápěcí kotel K 719 (10 atm, tř. 4).